۰ نفر

رایزنی وزرای دفاع آمریکا و انگلیس درباره ایران

۱۳ بهمن ۱۳۹۶، ۸:۵۴
کد خبر: 249401
رایزنی وزرای دفاع آمریکا و انگلیس درباره ایران

طبق اعلام پنتاگون، وزرای دفاع آمریکا و انگلیس در واشنگتن درباره روابط دوجانبه، ایران، کره شمالی، افغانستان و دیگر موضوعات صحبت کردند.

در ادامه دید و بازدیدهای مقامات آمریکایی و انگلیسی از پایتخت‌های دو کشور، این بار وزیر دفاع انگلیس به واشنگتن سفر و با همتای آمریکایی خود دیدار کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس ، پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد که روز پنجشنبه وزیر دفاع آمریکا در این وزارتخانه از وزیر دفاع انگلیس استقبال کرد.

در این بیانیه آمده که «جیمز متیس» و «گاوین ویلیامسون» وزیر دفاع انگلیس درباره موضوعاتی چون استراتژی دفاع ملی آمریکا، مسائل امنیتی بین‌المللی از قبیل تلاش برای شکست داعش، موضوع افغانستان، کره شمالی و ایران صحبت کردند.

بنا بر اعلام پنتاگون، وزرای دفاع آمریکا و انگلیس همچنین درباره اولویت‌های نشست آتی وزرای دفاع عضو ناتو در بروکسل تبادل نظر کردند.

متیس و ویلیامسون، همچنین بر اهمیت تداوم روابط و همکاری‌های دفاعی و نظامی آمریکا و انگلیس در موضوعات دوجانبه و بین‌المللی تاکید کردند.

پنتاگون به جزئیات بیشتری از مذاکرات و گفت‌وگوهای وزرای دفاع آمریکا و انگلیس اشاره نکرد.

سفر وزیر دفاع انگلیس به واشنگتن در حالی صورت شده که مقامات لندن در هفته‌های اخیر ضمن ایراد ادعاهایی درباره مواضع منطقه‌ای ایران، موضعی هماهنگ با واشنگتن اتخاذ کرده‌اند.