۰ نفر

معاون شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

میزان آلایندگی کارون احصاء شده است

۱۱ بهمن ۱۳۹۶، ۲۳:۰۱
کد خبر: 249145
میزان آلایندگی کارون احصاء شده است

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: میزان آلایندگی کارون کاملا احصاء شده و همچنین میزان ورود پساب فاضلابی که به این رودخانه می ریزد نیز مشخص شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، علی اصغر قانع شامگاه امروز در جلسه جمع بندی سفر معاون هماهنگی، معاون اول رئیس جمهور که در استانداری خوزستان برگزار شد، عنوان کرد: در آب و فاضلاب بخش روستایی در سال جاری ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار تنها برای استان خوزستان اختصاص پیدا کرده است؛ در طرح آبرسانی غدیر نیز با وجود کمبود اعتبارات در مجموع نه تنها اعتبار استان خوزستان را کاهش ندادیم بلکه به آن اضافه هم کردیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه تا امروز مجموعا ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش فاضلاب خوزستان اختصاص یافته است، افزود: استاندار خوزستان باید مراقب بودجه سال آینده باشد زیرا ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای فاضلاب استان درنظر گرفته شده که باید با مراقبت آن را عملیاتی کرد.

وی تصریح کرد: فعالیت خوب و مشترکی از سوی وزارت نیرو و محیط زیست در حال انجام است که بر اساس آن تقریبا همه آلایندگی هایی که رودخانه کارون را در معرض خطر قرار داده؛ شناسایی و سهم پساب های صنعتی، فاضلاب شهری، کشاورزی و نفتی به تفکیک مشخص شود.

قانع ادامه داد: شورای عالی آب مصوبات بسیار خوبی برای رودخانه کارون داشته و یک دریف بودجه هم در سال جاری به این موضوع اختصاص داده شده ولی نگرانی برای حذف این ردیف در سال آینده وجود دارد.

وی خبر داد: میزان آلایندگی کارون کاملا احصاء شده و پساب فاضلابی که به این رودخانه می ریزد نیز کاملا مشخص شده است. تصفیه خانه شرق اهواز نیز باید هرچه سریعتر به بهره برداری برسد زیرا با فعالیت کمک خوبی به این بخش خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اعلام این خبر که برای جمع آوری پساب های رودخانه کارون در حوزه اهواز به اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان نیاز است، گفت: برای بخش اضطراری و نقاط حساس رودخانه این امکان وجود دارد که حداقل پساب سه نقطه که حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد کل پساب های ورودی اهواز به رودخانه را جمع آوری کنیم که به اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان نیاز دارند.

قانع با اعلام خبر موافقت معاون هماهنگ کننده معاون اول رئیس جمهور گفت: مشکلات موجود در بخش احداث ۲۹ ایستگاه پمپاژ اهواز از محل فاینانس خارجی حل می شود.