۰ نفر

انجام پروازها طبق برنامه

فعالیت فرودگاه امام به روال عادی بازگشت

۱۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۷:۵۸
کد خبر: 249103
فعالیت فرودگاه امام به روال عادی بازگشت

شهرام آدم نژاد مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره ) گفت: با برگزاری نشست های متعدد با مدیران شرکت های هوایی، هم اکنون پروازهای بین المللی فرودگاه امام (ره) به روال عادی بازگشته و مسافران طبق برنامه سفرهای خود را انجام می دهند.

شهرام آدم نژاد با اعلام خبر فوق افزود: تا ظهر امروز فقط دو تا سه پرواز این فرودگاه با تاخیر مواجه شده بود که آن هم با پیگیرهای صورت گرفته در حال انجام است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا ،  وی با بیان اینکه متاسفانه بارش برف سنگین سبب شد راه های مواصلاتی به فرودگاه امام با مشکلات اساسی مواجه شود، گفت: بارش برف سنگین محور تهران - قم رفت و آمد در این مسیر را با محدودیتهای زیادی مواجه کرد و شرکت های هوایی نتوانستند گروه های پروازی و کترینگ خود را به موقع برای انجام پروازها به فرودگاه برسانند و این مساله در سرگردانی مردم در فرودگاه بین المللی امام خمینی بسیار موثر بود.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره ) اظهار داشت: روز گذشته با تشکیل کمیته ای ویژه در فرودگاه امام با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور و مدیران شرکت های هوایی، مسافران پروازهایی که تاخیر و یا ابطال شده بودند با 18 پرواز فوق العاده به مقاصد خود پرواز کردند و این بسیاری از مشکلات ما را در فرودگاه برطرف کرد و هم اکنون پروازهای ما طبق روال عادی در جریان است.

وی اظهار داشت: به علت بارش برف سنگین ما می توانستیم تعدادی از پروازهای ورودی به فرودگاه امام را کاهش دهیم اما نمی خواستیم هموطنان ما در ورود به کشور دچار مشکل شوند و تلاش سه روز همکاران ما در این فرودگاه باعث شد بسیاری از مسافران و هموطنان ما که پروازهای آنها تاخیر داشت توسط شرکت ها انجام شود.

آدم نژاد بر ایجاد هماهنگی مورد نیاز بین مسافران و شرکت های هوایی تاکید کرد و گفت: در مواقع بروز برخی مشکلات باید شرکت های هوایی در اسرع وقت به مسافران خود اطلاع رسانی کنند که متاسفانه در این چند روز گذشته شرکت ها نتوانستند چنین کاری انجام دهند.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره ) یادآور شد: مسافری که وارد فرودگاه می شود باید بلافاصله با پرواز خود عازم مقصد شود و اگر در فرودگاه ایستایی آن بیشتر شود مشکلات زیادی را برای مسئولان فرودگاهی به وجود می آورد.

وی تاکید کرد: با بروز مشکلات بارش برف سنگین و تاخیر پروازها طبق هماهنگی های لازم با مدیران شرکت های هوایی مقرر شد آنان مشکلات تاخیر پروازهای خود را در اسرع وقت برطرف کنند تا مردم بیش از این در سالن فرودگاه منتظر نباشند.

آدم نژاد با بیان این که نبود سیستم اطلاع رسانی مناسب بین شرکت های و مسافران مشکلات اساسی برای ما به وجود آورد، گفت: خلا این اطلاع رسانی در چند روز گذشته برای ما مشخص شده و امیدواریم طی 2 ماه آینده با طراحی سیستم جدید، دسترسی مسافران را به آخرین وضعیت پروازهای خود تسهیل کنیم.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره ) بیان کرد: مسافری که به آخرین اطلاعات پرواز خود در سالن فرودگاه دسترسی دارد باید در خارج از فرودگاه نیز به آن دسترسی داشته باشد و ما با ارائه ساختار مناسبی برای اطلاع رسانی بزودی این مشکل را در فرودگاه امام برطرف خواهیم کرد تا بین شرکت هوایی و مسافر یک ارتباط دو طرفه برقرار شود.

وی اظهار داشت: هم اکنون تمام سطوح پروازی فرودگاه امام برای ارائه خدمات مورد نیاز فرودگاهی به مسافران و شرکت های آمادگی کامل دارند و نباید اجازه دهیم مشکل بارش برف باعث سرگردانی 15 ساعته مردم در فرودگاه ها شود.

بارش سنگین برف که از شامگاه هفتم بهمن ماه در تهران آغاز شد، انجام پروازها در فرودگاه های مهرآباد و فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) را مختل کرد و پس از توقف موقت پروازها، فعالیت فرودگاه مهرآباد و امام از ساعت 11 روز نهم بهمن ماه آغاز شد، اما لغو بخش قابل توجهی از پروازها در این دو فرودگاه پرتردد کشور باعث سرگردانی مسافران و مردم شد.