۰ نفر

مردم ۶۰میلیارد تومان به زلزله‌زدگان کرمانشاه کمک کردند

۲۳ دی ۱۳۹۶، ۲۳:۱۹
کد خبر: 244520
مردم ۶۰میلیارد تومان به زلزله‌زدگان کرمانشاه کمک کردند

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور اظهار کرد: بعد از واقعه زلزله در کرمانشاه، هلال‌احمر 60 میلیارد تومان کمک نقدی مردم را جمع‌آوری کرد.

محمود محمدنسب ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به تقسیم‌بندی تهران به 22 منطقه از سوی سازمان ستاد مدیریت بحران، گفت: قبلا نیز تقسیم‌بندی وجود داشت و هفت منطقه تعیین شده بود و این تقسیم‌بندی به این دلیل انجام شده است تا در صورت بروز حادثه، استان‌های معین با اختیارات بیشتر و بدون اجازه از ستاد خدمات خود را انجام دهند و استان‌های انتخاب شده نقاط آسیب‌پذیر و امن را شناسایی می‌کنند تا در حادثه احتمالی چالاک عمل کنند که استان زنجان نیز استان معین منطقه 21 تهران است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با اشاره به اینکه در شرایط امسال که با حوادث مختلفی مواجه بودیم نیاز به تزریق منابع جدید برای بازسازی جمعیت هلال‌احمر داریم، افزود: امسال در استان‌های مختلف کشور حوادث کوچک‌تری از جمله کولاک، بهمن و سیل را شاهد بودیم که این امر موجب شده تا توان و تجهیزات این جمعیت تحلیل رود و در همین رابطه از دولت درخواست داریم که وضعیت امسال بودجه را به صورت ویژه در نظر بگیرند.

دبیرکل سازمان جمعیت هلال‌احمر کشور با اشاره به اینکه فقط در کرمانشاه به ارزش 100 میلیارد تومان چادر توزیع شده است، افزود: برآوردهای هزینه‌هایی که داشتیم و هزینه‌هایی که در آینده خواهیم داشت، تدوین و ارائه شده و دولت نیز قول‌هایی برای رفع مشکلات داده است.

وی با اشاره به اینکه افراد شناخته شده نیز در زلزله کرمانشاه به جمع‌آوری کمک‌های مردم اقدام کردند، گفت: این رویه در حوادث پیش از این هم وجود داشته است، چه در زمان انقلاب و چه در زمان پس از آن که این افراد از تمام امکانات خود استفاده کرده‌اند که این کمک‌ها نشان‌دهنده انسانیت و رفتارهای بشردوستانه است.

دبیرکل سازمان جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه 60 میلیارد تومان کمک نقدی برای کمک‌رسانی به مردم زلزله‌دیده کرمانشاه جمع‌آوری شده است، گفت: تلاش می‌کنیم تا این هزینه‌ها صادقانه صورت گیرد.

در ادامه این نشست، رئیس سازمان امداد و نجات کشور نیز با اشاره به اینکه 60 هزار نفر داوطلب سازماندهی شده در سطح کشور وجود دارد، گفت: از نظر اقلام امدادی در وضعیت خوبی قرار نداریم و نیاز است که تقویت شود و مخصوصا بعد از زلزله کرمانشاه انبارهای ما در جهت کمک به مردم آسیب دیده استفاده شد و با وجود کمک‌های مردمی که صورت گرفت اما حجم زیادی از انبارها در این زلزله به مصرف رسید.

مرتضی سلیمی ادامه داد: باید تاب‌آوری جامعه را بالا ببریم و به جامعه آموزش دهیم و رعایت نکات فنی را در ساخت و سازها داشته باشیم تا به کاهش خسارات این حوادث کمک کنیم.

همدلی مردم در مواقع بحرانی قابل تقدیر است

محمود محمدی‌نسب همچنین ظهر امروز در همایش تجلیل از امدادگران، داوطلبان و جوانان فعال در زلزله اخیر غرب کشور، با اشاره به اینکه فعالیت هلال‌احمر یک حرکت داوطلبانه است، گفت: یکی از اصول فعالیت در هلال‌احمر، داوطلبانه بودن این فعالیت‌ها است و در حال حاضر هم جمعیت هلال‌احمر در سراسر کشور عموما با تلاش داوطلبان کارآزموده صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: دبیرکل سازمان جمعیت هلال‌احمر کشور اظهار کرد: همدلی و همراهی مردم در ارسال کمک‌های نقدی و غیرنقدی به مناطق زلزله‌زده بی‌نظیر بود.

دبیرکل سازمان جمعیت هلال‌احمر کشور با اشاره به حضور داوطلبانه هلال‌احمر در مواقع ضروری همچون زلزله‌ها، تصریح کرد: در آخرین ماموریت در این حوزه شاهد حضور فعال و مستمر داوطلبان هلال‌احمر بعد از واقعه زلزله کرمانشاه بودیم که این نیروها با تلاش و از خودگذشتگی توانستند خدمات مطلوبی به آسیب‌دیدگان ارائه دهند و باید اذغان کرد امدادگران زنجانی نیز توانستند همچون همکاران خود خدمات خوبی در مناطق خاص ارائه دهند که قابل تقدیر است.

محمدی‌نسب با بیان اینکه امدادگران زنجانی با غیرت خود پای کار ایستادند و در مراحل مختلف جستجو و امداد و نجات و اسکان اضطراری آسیب‌دیدگان و توزیع اقلام حضور فعالی داشتند، تصریح‌کرد: یکی از مواردی که در این شرایط باید بدان توجه کرد حمایت روانی آسیب‌دیدگان است که داوطلبان زنجانی توانستند به‌خوبی در این بخش کمک‌رسان باشند.

این مسئول با اشاره به اینکه تا چند روز آینده تیمی از امدادگران زنجان به مناطق آسیب‌دیده اعزام خواهد شد، خاطرنشان کرد: در بخش حمایت‌های روانی نیز امدادگران زنجان بسیار خوب عمل کردند و در کنار مردم در شرایط سخت و پر خطر ایستادند.

محمدی‌نسب افزود: در زنجان حجم بالایی از کمک‌های مردمی جمع‌آوری شد و با توجه به تنگنای اقتصادی که همه افراد با آن مواجه هستند این مشارکت مردمی موجب دلگرمی همه مسئولان شد.