۰ نفر

افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای بزرگ

۲۲ دی ۱۳۹۶، ۱۸:۱۷
کد خبر: 244232
افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای بزرگ

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت آب‌وهوایی کشور طی سه روز آینده گفت: از اواسط روز یکشنبه با نفوذ سامانه بارشی به کشور، در برخی مناطق شمال غرب کشور و به تدریج در استان‌های ساحلی دریای خزر و دامنه‌های البرز بارش باران و برف، وزش باد و کاهش دما پیش بینی می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، احد وظیفه درباره آخرین وضعیت آب‌وهوای کشور طی سه روز آینده گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی روز جمعه و شنبه، در غالب مناطق کشور جو نسبتا آرامی حاکم است از این رو شرایط افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای بزرگ و مناطق صنعتی واقع در مرکز کشور وجود دارد.

وی افزود: امروز با عبور امواج ضعیف تراز میانی جو، در برخی نقاط شمال غربی و دامنه‌های البرز افزایش ابر رخ خواهد داد و روز شنبه نیز در شهرهای غربی و ارتفاعات گیلان بارش‌های خفیف و پراکنده پیش‌بینی می‌شود. همچنین از اواسط روز یکشنبه با نفوذ سامانه بارشی به کشور ابتدا در برخی مناطق شمال غرب کشور و به تدریج در استان‌های ساحلی دریای خزر و دامنه‌های البرز بارش باران و برف، وزش باد و کاهش دما پیش بینی می‌شود.

وظیفه با بیان اینکه دریای خزر طی روزهای یکشنبه و دوشنبه مواج خواهد بود، درباره وضعیت آب‌وهوایی تهران در سه روز آینده گفت: امروز جمعه 22 دی ماه آسمان تهران صاف تا نیمه ابری همراه با غبار محلی و در اواخر وقت همراه با وزش باد خواهد بود. امروز بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب 14 و 4 درجه سانتیگراد است.

وی ادامه داد: روز شنبه نیز آسمان تهران صاف همراه با وزش باد و گاهی افزایش باد خواهد بود و بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب 13 و 3 درجه سانتیگراد است. همچنین برای روز یکشنبه 24 دی ماه هم پیش بینی می‌شود که آسمان پایتخت صاف همراه با غبار صبحگاهی و گاهی وزش باد و در اواخر وقت همراه با افزایش ابر باشد. بیشترین دمای هوا در روز یکشنبه 14 درجه و کمترین آن 4 درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.