۰ نفر

نقض برجام باعث بی‌ثباتی در منطقه می‌شود

۱۹ دی ۱۳۹۶، ۲۰:۳۱
کد خبر: 243591
نقض برجام باعث بی‌ثباتی در منطقه می‌شود

سفیر ایتالیا در تهران با بیان این که نقض برجام باعث بی ثباتی در منطقه می شود، گفت: تصمیمی که ترامپ قرار است تا ۴۸ساعت آینده در مورد برجام بگیرد تغییری در تصمیم اروپا و حمایت آن از برجام ایجاد نخواهد کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، مائورو کنچاتوری شامگاه سه شنبه در نشست شورای راهبری روابط خارجی با عنوان 'اروپا و مسایل ژئوپلتیک غرب آسیا' افزود: نقض این تعهد می تواند تنشی ایجاد کرده و باعث بی ثباتی در منطقه شود؛ ما قطعا از برجام و ادامه آن حمایت می کنیم و به طور مشخص این را ابراز کرده ایم.

وی درباره تصمیم آتی ترامپ در مورد برجام گفت: در خصوص این تصمیم منتظر هستیم ببینیم که رییس جمهوری آمریکا چه موضعی خواهد گرفت و سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هم گفته است نمی توانیم پیش بینی کنیم و باید صبر کنیم تا اعلام شود اما معتقد هستیم تصمیم ترامپ خیلی نمی تواند تغییر ایجاد کند.

سفیر ایتالیا در تهران افزود: برجام توافق عمومی است و باید آن را حفظ کنیم و البته این مساله به طرف ایرانی هم مربوط می شود که رویکردی را اتخاذ کنند. باید 48 ساعت دیگر صبر کنیم چرا که هنوز اعلام نشده و نمی شود پیش بینی کرد اما فقط می توان به خروجی مثبت آن امیدوار بود.

وی اضافه کرد: ما معتقد هستیم که با دوستان آمریکایی در ارتباط باشیم و می توانیم به آنها در سطوح مختلف مشاوره بدهیم که البته این کار را هم کرده ایم.