۰ نفر

نگرانی عشایر بابت کاهش بارندگی‌ها و اشتغال

۱۵ دی ۱۳۹۶، ۱۸:۳۳
کد خبر: 242523
نگرانی عشایر بابت کاهش بارندگی‌ها و اشتغال

رییس سازمان امور عشایر اعلام کرد که در شرایط کنونی اسکان عشایر در اولویت قرار ندارد و نگرانی اصلی کاهش بارندگی در مناطق عشایری و اشتغال اصلی عشایر در سامانه‌های عرفی است که در حال برنامه‌ریزی برای مدیریت آن هستیم و امیدواریم بارندگی‌ها افزایش یابد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، کرمعلی قندالی اظهار کرد: نگرانی اصلی در شرایط کنونی کاهش بارندگی و مدیریت در حوزه کسانی که در سامانه‌های عرفی مشغول به کار هستند، است که عمده آنها مشغول به کشاورزی و دامپروری هستند.

وی ادامه‌ داد: اسکان عشایر در اولویت قرار ندارد، چرا که هیچ اجباری برای آن نداریم و مهم‌تر از همه این است که بتوانیم مشکلات و نگرانی‌های اصلی مناطق عشایری را رفع کنیم. چون در شرایط کنونی بر اساس آمارهای رسمی ارائه شده با کاهش ۳۹ درصدی بارندگی‌ها نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته مواجه بوده ایم که این مساله خود نگران کننده است.

رییس سازمان امور عشایر خاطر نشان کرد: با پیشنهاد دولت یک میلیارد دلار تسهیلات اعتباری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای عشایر در نظر گرفته شده است که پیش‌بینی می‌شود هزار میلیارد تومان با سود شش درصدی به صورت پنج تا هفت ساله در مسیر تولید و اشتغال عشایر هزینه شود که این مساله نشان دهنده حمایت دولت از عشایر است.