۰ نفر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

نقش‌آفرینی درست رسانه‌ها در اتفاقات اخیر

۱۳ دی ۱۳۹۶، ۱۶:۰۹
کد خبر: 242118
نقش‌آفرینی درست رسانه‌ها در اتفاقات اخیر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که رسانه ها وظیفه خود را در اتفاقات اخیر به خوبی ایفا کردند، گفت:رسانه ها به سرعت فضای دقیق اجتماعی کشور را دریافتند و مسیر را در فضای وحدت و انسجام اجتماعی پیش بردند.

سیدعباس صالحی روز چهارشنبه پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره نقش رسانه ها برای آرام کردن جامعه در اتفاقات اخیر، اظهارداشت: رسانه ها به عنوان رکن پنجم زندگی اجتماعی طبعا نقش زیادی در کنترل کردن فضای بحران دارند و در حوادث اخیر بعد از یکی - دو روز اولیه که شرایط تعریف ناشده ای بود، رسانه ها به سرعت فضای دقیق اجتماعی را دریافتند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا ، وی ادامه داد: در شرایطی قرار داریم که امنیت به عنوان نقطه مزیت اجتماعی ما است و این مزیت منطقه ای و جهانی ایران است، بسیاری تلاش دارند این نقطه مزیت را به نقطه تهدید تبدیل کنند و به سرعت با این تحلیل و نگاه، تصویر روشن تری از مسیر پیدا کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: رسانه ها در انتقال اخباری که اتفاق می افتاد، کوشا بودند اما مسیر را در فضای وحدت و انسجام اجتماعی پیش بردند.

صالحی همچنین درپاسخ به سوالی درمورد جابجایی نمایشگاه کتاب از شهر آفتاب به مصلای تهران گفت: نامه ای به شهردار پیشین تهران برای رفع مشکلات شهر آفتاب نوشته شد تا امکان برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب مهیا شود.

وی ادامه داد: ولی به دلیل پاره ای تغییر و تحولات در شهرداری تهران، امکان ساخت و ساز سالن ها میسر نشد و به نظر می رسد که امسال این نمایشگاه به مصلای امام خمینی (ره) منتقل شود و امیدواریم در سال های آینده این زمینه فراهم شود و دوباره نمایشگاه کتاب به شهر آفتاب برگردد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره برگزاری جشنواره های بین المللی فجر خاطرنشان کرد: در حوزه جشنواره های فجر از سینما، تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی، با قوت و تکمیل بیشتری این جشنواره ها برگزار می شوند.

صالحی ابرازامیدواری کرد مردم با استقبال بهتر، هنرمندان را شادتر کنند.

وی تاکید کرد: شرایط اجتماعی نباید احیانا به نحوی بر جشنواره ها اثر بگذارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره تعامل بیشتر وزیران با رسانه ها و مردم اظهار داشت: رییس جمهوری تاکید دارد که ارتباط بیشتر وزیران با مردم کمک می کند که آنها با تفاهم بیشتری، مسایل را درک کنند و مردم خوب ایران مردمی هستند که اگر با مشکلات ارتباط بیشتری برقرار کنند و هم در همراهی و هم راهنمایی، کمک حال دولت خواهند بود.

صالحی در ادامه در پاسخ به سوالی درمورد اختصاص نیافتن بودجه های قرآنی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط و امکانات دولت و سازمان برنامه و بودجه تمامی تلاش شده منابع قرآنی را ارتقا دهند.