۰ نفر

ایران ۵۲ میلیون کدپستی دارد

۱۹ آذر ۱۳۹۶، ۲۳:۱۹
کد خبر: 236865
 ایران ۵۲ میلیون کدپستی دارد

مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران گفت: 52 میلیون رکورد نشانی، کدپستی دارد که این داده ها به بخش های مسکونی و تجاری و نیز کسب و کارهای دولتی و خصوصی تقسیم بندی شده است.

«حسین نعمتی» در نشست با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی پس از بازدید از ساختمان مکانیزه پست افزود: کدپستی می تواند مبنای مناسبی برای شناخت و توسعه ظرفیت بازار در اقصی نقاط کشور باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وی افزود: پست ابعاد سه گانه یکپارچه فیزیکی، الکترونیک و مالی دارد و امکان مبادله کالا و اسنادرا در دورترین نقاط دنیا فراهم کرده است.

مدیرعامل شرکت ملی پست همکاری با شرکت های خدمات هوایی و ارسال مرسوله به 120 مقصد به صورت مستقیم را یکی دیگر از مزیت های خدمات پستی دانست و تصریح کرد: پست با ایجاد راه های دسترسی به بازارهای مختلف کسب و کارهای خرد، نقش موثری در توسعه بازارهای ملی و بین المللی ایفا می کند.

نعمتی تصریح کرد: با استفاده از شبکه جهانی پستی، امکان برخورداری از تسهیلات گمرکی در ارسال کالا، رهگیری مرسولات از طریق شبکه جهانی پست، امکان بازگشت کالا و مدیریت وجوه وجود دارد.

** قانون اساسنامه شرکت ملی پست

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در این جلسه تاکید کرد تصویب قانون اساسنامه شرکت ملی پست ظرفیت های زیادی را برای توسعه نقش مدیریتی و حاکمیتی پست فراهم کرده است.

عزیز اکبریان اعلام کرد در چهار ماه آینده جلسه های کمیسیون برای بررسی روند عملکرد اجرای قانون، اشکالات و موارد اصلاحی احتمالی تشکیل می شود.

وی با تاکید بر آماده سازی زیرساخت های الکترونیک و مکانیزه به منظور توسعه خدمات در چارچوب استقرار کامل دولت الکترونیک افزود: برای تحقق این هدف باید برنامه های میان مدت و بلند مدت طراحی و اجرا شود.