۰ نفر

۷۰۰۰نفر برای "خونرسانی" به مجروحان زلزله مراجعه کردند

۲۵ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۴۵
کد خبر: 232025
۷۰۰۰نفر برای "خونرسانی" به مجروحان زلزله مراجعه کردند

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از مراجعه هفت هزار نفر برای خونرسانی به مجروحان زلزله در سه روز گذشته خبر داد.

دکتر ابراهیم سلطانیان  با بیان اینکه هیچ کمبودی برای تامین نیاز خونی مجروحان زلزله اخیر وجود ندارد، گفت: از همان ساعات اولیه خون مورد نیاز به مراکز درمانی مناطق زلزله ارسال شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی افزود: خون مورد نیاز در بیمارستان‌های اسلام آبادغرب، سرپل ذهاب، قصرشیرین و سایر مناطق زلزله زده به میزان کافی تامین شده و هیچ کمبودی در این زمینه نداریم.

سلطانیان با اشاره به افزایش بسیار مراجعات مردمی به مراکز انتقال خون در روزهای پس از زلزله، گفت: در سه روز گذشته بعد از زلزله، بیش از هفت هزار نفر به مراکز انتقال خون جهت اهدای خون مراجعه کردند.

وی افزود: این میزان مراجعه در سه روز در حالیست که در روزهای عادی، مراکز انتقال خون استان روزانه 100 مراجعه کننده دارند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به افزایش مراجعات امکان خونگیری از همه افراد وجود نداشت و از هزار نفر خونگیری انجام شد.

وی افزود: اسامی مابقی مراجعه کنندگان به همراه شماره تماس آنها ثبت شده تا در موقع نیاز جهت خونگیری با آنها تماس گرفته شود.

سلطانیان خاطرنشان کرد: در خونگیری از افراد اولویت را به گروه‌های خونی منفی اختصاص دادیم زیرا این گروه‌های خونی در مواقع بحران بیش از همه مورد نیاز است و هم اکنون با این میزان خونگیری ذخایر گروه خونی منفی مرکز بالا رفته است.

وی یادآور شد: علاوه بر کرمانشاه مردم در استان‌های دیگر نیز برای خونگیری جهت کمک به مجروحین حادثه اقدام کرده‌اند که در صورت نیاز به کرمانشاه ارسال شود.