۰ نفر

زلزله پارس آباد خسارت جانی نداشته است

۲۵ آبان ۱۳۹۶، ۸:۰۰
کد خبر: 231913
زلزله پارس آباد خسارت جانی نداشته است

فرماندار پارس آباد مغان گفت: زلزله ای که کانون آن شهر برده جمهوری آذربایجان بوده و این شهرستان را نیز لرزاند تلفات و مصدومیت جانی قابل توجهی نداشته است.

اکبر صمدی  افزود: تاکنون گزارش رسمی از تلفات جانی بر اثر زلزله دریافت نشده است . در این حال منابع فوریت های پزشکی و بیمارستانی از امداد رسانی و مراجعه چند نفر از شهروندان پارس آباد مغان به اورژانس بیمارستان که دارای مصدومیت های جزیی بوده اند خبر می دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، موسوی رئیس فوریت های پزشکی شهرستان پارس آباد معان گفت: نوجوان 12 ساله ای در شهر اصلاندو مغان که دارای سابقه تشنج بوده پس از بروز زلزله دچار ایست قلبی شده بود که با حضور به موقع نیروهای فوریت های پزشکی عملیات احیای وی با موفقیت انجام و وی هم اکنون در بیمارستان بستری شده است .

همچنین گفته می شود، پنج تن دیگر نیز به هنگام فرار از منزل در زمان زلزله دچار مصدومیت های جزیی شده بودند که در بیمارستان مداوا و ترخیص شده اند.

فرماندار پارس آباد مغان همچنین گفت: پس از زلزله گروههای امدادی به روستاها اعزام شده اند و نخستین گزارش ها از بروز برخی خسارت ها به

تجهیزات زیربنایی و نیز منازل مسکونی و تجاری منطقه حکایت دارد.

زلزله به بزرگی 5.4 ریشتر که مرکز آن شهر برده جمهوری آذربایجان بود در ساعت 23 و 17 دقیقه و 59 ثانیه چهارشنبه درعمق 10 کیلومتری زمین بوقوع پیوست و موجب هراس مردم در شهرهای شمالی استان اردبیل شد.

فاصله کانون این زمین لرزه با شهر پارس آباد98 کیلومتر و اردبیل 249 کیلومتر بوده است.