۰ نفر

سخنگوی مدیریت بحران کشور: اولویت نجات جان مردم زیر آوار است

۲۲ آبان ۱۳۹۶، ۷:۰۰
کد خبر: 231181
سخنگوی مدیریت بحران کشور: اولویت نجات جان مردم زیر آوار است

سخنگوی مدیریت بحران با اشاره به فراهم آمدن امکانات مورد نیاز برای زلزله زدگان در استان کرمانشاه گفت: بالگردهای سازمان امداد و نجات با روشن شدن هوا کار خود را آغاز می کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سعیدی سخنگوی مدیریت بحران کشور افزود: زمین لرزه با بزرگی 7.3 ریشتر بود که با توجه به شدت این زلزله، میزان تلفات و خسارت در مناطق روستایی باید بیشتر باشد. وی با اشاره به آخرین آمار بدست آمده اظهار کرد: در دالاهو 9 نفر، سر پل ذهاب 10، ثلاث 5 نفر ، قصر شیرین 2 نفر جان خود را از دست داده اند. همچنین مجروحان 200 نفر گزارش شده است.

سخنگوی مدیریت بحران کشور تصریح کرد: این آمار تغییر می کند و عوامل امداد و نجات در تلاش برای بیرون آوردن مجروحان هستند. سعیدی توضیح داد: این آمار بر اساس گزارشی است که از مدیرکل بحران به دست آمده است اما با توجه به بزرگی این زمین لرزه هر لحظه تغییر خواد کرد که به محض کسب اطلاعات جدید اعلام خواهم کرد.

وی با بیان اینکه جلسه شورای عالی مدیریت بحران به ریاست وزیر کشور برگزار شد و دستورات لازم صادر شد عنوان کرد: با دستور وزیر نیروهای ارتش و بسیج به منطقه عازم شدند و کارگروه های 14 گانه مدیریت بحران فعال شدند تا خدمات رسانی با سرعت انجام شود. سخنگوی مدیریت بحران کشور با بیان اینکه محور زلزله کرمانشاه بوده افزود: در ایلام 42 نفر مجروح شدند که به صورت سرپایی درمان شدند. محور زلزله منطقه ازگله در کرمانشاه با جمعیت 4 هزار نفر محور زلزله بود.

سعیدی تاکید کرد: 9 استان نزدیک به استان کرمانشاه آمادگی لازم را برای کمک رسانی اعلام کردند. استان های همجوار نیروهای امدادی خود را اعزام کردند و از امکانات این استان ها استفاده می شود. وی گفت: اولویت ما نجات جان مردم و خارج کردن مجروحان است. عوامل ارزیاب به منطقه اعزام شدند اما تاکید ما بر نجات مردم است.

این مقام مسوول یادآور شد: مردم اخبار را از مراجع رسمی پیگیری و به آنها توجه کنند. همه بالگردهای سازمان امداد و نجات منتظر هستند با روشن شدن هوا به منطقه اعزام شوند اما تاکید داشتیم دستگاه های سنگین وزارت راه و ترابی به مناطق روستایی اعزام شود و مشکلات راه های منتهی به این بخش ها برطرف شود تا عوامل امداد به این محدوده بروند. سعیدی اظهار کرد: هیچ اداره ای تعطیل نشده و اگر خبری باشد رسما اعلام خواهیم کرد و این تصمیم از سوی شورای بحران اتخاذ می شود.