۰ نفر

مهران خالی از زائر بدون ویزا شد

۱۶ آبان ۱۳۹۶، ۸:۴۷
کد خبر: 229987
مهران خالی از زائر بدون ویزا شد

سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام در ارتباط با آخرین وضعیت ترافیکی در استان ایلام اظهار داشت: در محور صالح آباد-مرز مهران (مسیر رفت و برگشت) شاهد ترافیک نیمه سنگین هستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، وی گفت: تردد در مسیرهای استان و مرز مهران روان است و گره ترافیکی وجود ندارد. وی با اشاره به اینکه طرح جامع ترافیکی ویژه بازگشت زائران به ایلام اجرایی می‌شود، گفت: بر اساس تصمیمات گرفته شده و در صورت اوج گرفتن ورود زائران به کشور مسیر مهران – ایلام و بلعکس ایلام –ملکشاهی و مهران یک طرفه می شود.

یک میلیون و ۱۲۳ هزار و ۳۴۲ نفر نفر از مرز مهران تردد کردند

سردار نورعلی یاری فرمانده انتظامی استان ایلام نیز امروز اظهار داشت: :بر اساس آمارهای موجود از اول صفر تا پایان شب گذشته یک میلیون و ۱۲۳ هزار و ۳۴۲ نفر نفر از مرز مهران تردد کرده اند که از این مجموع ۹۱۴ هزار و ۷۳۸ نفر از کشور خارج و ۲۰۸ هزار ۶۰۴ نفر نیز از این مرز وارد کشور شده اند.  

وی با اشاره به اینکه موج بازگشت زائران در حال افزایش است، گفت: امسال حتی یک نفر هم بدون ویزا از کشور خارج نشد.

وی تصریح کرد: تمامی زائران فاقد ویزا و گذرنامه و اتباع خارجی از شهر مهران به شهر ایلام برای بازگشت به شهرهایشان برگشت داده شده اند.

۲۳ گمشده در مرز مهران تحویل خانواده داده شد

رئیس اداره بهزیستی مهران گفت: بهزیستی در راستای خدمات دهی به زائران و گمشدگان در مرز مهران مستقر شده است. ستار ناصری  اظهار داشت: طی چند روز گذشته تعداد ۲۳ نفر که در مسیر پایانه و یا شهر مهران گم شده بودند، توسط ستاد گمشدگان به خانواده هایشان تحویل داده شده و تنها یک نفر هنوز پیدا نشده است.

وی بیان داشت: وسایل توانبخشی از قبیل واکر و عصا بصورت رایگان بین سالمندان و توانخواهان توزیع می شود و ویلچر نیز در صورت نیاز بصورت امانی در اختیار آنها قرار می گیرد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهران همچنین از استقرار تیم توانبخشی بهزیستی در مرز مهران برای خدمات دهی به زائران سالمند و معلول خبر داد و تاکید کرد: از طریق این تیم علاوه بر خدمات فیزیوتراپی با حضور رابط ناشنوایان خدمات لازم به زائران جامعه هدف ارائه می شود.

وی همچنین از استقرار تیم فوریت های اجتماعی ۱۲۳ این سازمان در مرز مهران خبر داد و افزود: روانشناسان بهزیستی نیز در این تیم خدمات لازم را در صورت نیاز به زائران ارایه خواهند کرد.

تامین آب شرب برای بازگشت زوار

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام گفت: یک میلیون لیتر آب معدنی نیم لیتری از سوی وزارت نیرو در مسیر بازگشت زائران در مرز بین المللی مهران مهیا شده است.

ذوالفقار مهدی زاده  بیان داشت: ۲ دستگاه کانتینر یخچال دار نیز برای نگهداری این آب های معدنی در مرز مهران استقرار یافته است.

وی تصریح کرد : مجوز حفر ۲ حلقه چاه نیز به آب و فاضلاب شهرستان مهران واگذار شده که تاکنون یک حلقه حفر و دیگری نیز در حال انجام است.

مدیرعامل آب منطقه ای ایلام یادآور شد: آبرسانی سیار با استفاده تانکر در ۲ سوی مرز مهران انجام می شود تا زائران با مشکلی در این زمینه روبرو نباشند.

روزانه بیش از ۱۰۰۰ نفر از ازئرین از وافای رایگان استفاده می کنند

رئیس امور مشترکین وارتباطات سیار ایلام گفت: امسال همچون سالهای گدشته مخابرات استان برای خدمات دهی به زائرین در مرز مهران مستقر شده است.همایون رئیسی اظهار داشت: یکی از خدماتی که مخابرات به مشترکین در مرز مهران ارئه می دهد وافای رایگاه به مشترکین است.

وی بیان داشت: تخفیف ۷۰درصدی مکالمه رومینگ در کشور عراق است و زائران می توانند ورود به تنضیمات گوشی می توانند از این شرایط که فراهم شده استفاده کنند.رئیس امور مشترکین وارتباطات سیار ایلام گفت: روزانه بیش از ۱۰۰۰نفر از ازئرین از وافای رایگان استفاده می کنند.