۰ نفر

واحدهای دانشگاه آزاد در اختیار زائران اربعین قرار می‌گیرد

۱۱ آبان ۱۳۹۶، ۲۳:۰۴
کد خبر: 229159
واحدهای دانشگاه آزاد در اختیار زائران اربعین قرار می‌گیرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تمامی واحدهای دانشگاه آزاد در مرزهای مهران، ایلام، خوزستان و ... که محل عبور زائران در ایام اربعین است، در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

فرهاد رهبر امروز طی یک نشست خبری به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وی در خصوص نقل و انتقال دانشجویان دختر اظهار داشت: دانشجویان دختر در مقطع کارشناسی از هر واحدی که پذیرفته شده باشند، به واحد هم‌تراز به عنوان مهمان دائم پذیرفته می‌شوند.

رهبر در خصوص غیبت دانشجویان در زمان اربعین خاطرنشان کرد: غیبت دانشجویان در این زمان موجه است که در این باره بخشنامه‌ای در دانشگاه آزاد وجود دارد.

رئیس دانشگاه آزاد در پاسخ به سوالی گفت:دانشجویان برتر که رتبه زیر ۲۰۰۰ دارند، هر کدام از تخفیف شهریه در طول دوره برخوردار می‌شوند.

رهبر درباره وام دانشجویی به دانشجویان گفت: در ایام اربعین وامی به دانشجویان اعطا می‌شود که باید طی دو ترم تسویه شود؛ مبالغ وام برای هر یک از دانشجویان متفاوت است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد کمک کلی به ستاد مرکزی اربعین  دانشگاهیان کرده است، عنوان کرد: تمامی واحدهای دانشگاه آزاد در مرزهای مهران، ایلام، خوزستان و ... که محل عبور زائران در ایام اربعین است، در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

وی در خصوص بیکاری دانشجویان این دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد در ایجاد کار و اشتغال دانشجویان در شرکت های دانش بنیان،مراکز رشد، پارک ها و ....فعالیت می کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص استقلال مرکز آزمون در دانشگاه آزاد اظهار داشت: در سال ۹۴ در مجلس شورای اسلامی  به تصویب رسید که دانشگاه آزاد ذیل  سازمان سنجش دانشجو بپذیرد اکنون در صدد هستیم با ارائه طرحی دوباره بپذیرش دانشجوی دانشگاه آزاد به حالت اول بازگردد. ولی نیاز به مصوبه‌ای در این زمینه داریم؛ طرحی در این خصوص به مجلس ارائه کرده‌ایم.

وی در خصوص حذف کنکور دانشگاه اظهار داشت: در شورای عالی انقلاب فرهنگی در کمیته‌ای این موضوع مورد توجه قرار گرفته تا بتوانیم با ارزیابی دانش‌آموزان، شرایطی را فراهم کنیم تا متناسب با شایستگی‌هایشان، بدون کنکور وارد دانشگاه شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بورسیه دانشگاه آزاد برای دانشجویان ارشد است، گفت: بورسیه مختص دانشجویانی است که استعداد برتر هستند و به زودی اسامی آنها اعلام می‌شود.

رهبر در خصوص واحدهای زیان‌ده توضیح داد: واحدهای زیان‌ده دانشگاه آزاد از دو سال پیش شناسایی شده‌اند که به دلیل پایش دانشجو، به عنوان واحد زیان‌ده هستند؛ در تلاش هستیم درآمدزایی را به این واحدها اضافه کنیم.

وی در خصوص تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد گفت: تعداد تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد از دانشگاه‌های دولتی بیشتر است. این تشکل‌های دانشجویی در حد مجاز و در محدوده مقررات نظام آموزش عالی فعالیت می‌کنند که ما از این تشکل‌ها حمایت می‌کنیم.