۰ نفر

وزیر ارشاد: جامعه بدون رسانه در معرض تهدید است

۶ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۵۲
کد خبر: 227877
وزیر ارشاد: جامعه بدون رسانه در معرض تهدید است

صالحی گفت: جامعه که نتواند به رسانه‌های خود اتکا کند همواره در معرض خطر و آسیب خواهد بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین،  سید عباس صالحی، وزیر ارشاد صبح امروز شنبه ششم آبان ماه در آئین افتتاحیه رسمی بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات در محل مصلای بزرگ تهران، گفت: دولت گذشته تلاش کرد تا در جهت توسعه مطبوعات حرکت کند.

وی افزود: دولت یازدهم در عالم رسانه به دنبال فضای بازتر بود و در این راه علاوه بر توجه به زنان، بیشترین تعداد مجوز برای شکل‌گیری رسانه‌های جدید اعطا شد.

صالحی با اشاره به نگاه حمایتی دولت یازدهم، بیان داشت: علی‌رغم محدودیت‌های موجود در کشور، دولت قبل تلاش کرد با گام‌های حمایتی شفاف به کمک رسانه‌ها و اهالی رسانه بشتابد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قوانین مختلفی در راستای حمایت و تسهیل کار مطبوعات و اهالی رسانه در حال نهایی شدن است تا بتواند به این قشر از جامعه کمک کند.

وی ابراز داشت: باید از تلاش افرادی همچون علی جنتی، صالحی امیری و حسین انتظامی تشکر کنیم که تا کنون مسیر موجود را هموار کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر رویکردهای جدید، اظهار داشت: باید در دولت جدید به تقویت بنیه ملی رسانه‌ها بپردازیم، زیرا امروز علاوه بر تهدیدهای موجود، یک دسته از رسانه‌های غیرحرفه‌ای در حال آسیب زدن به جایگاه واقعی رسانه‌ها هستند.

وی ادامه داد: توقع نداریم به میزان بنیه دفاعی به رسانه‌ها کمک شود، اما رسانه به عنوان رکن سوم امنیت ملی باید همواره از سوی دولت و حاکمیت مورد حمایت قرار گیرد. در کنار تمام حمایت‌های موجود باید بیشترین توجه به رسانه‌های خصوصی شود.

صالحی تاکید کرد: دولت بیشترین توجه خود را معطوف به رسانه‌های خصوصی کرده است و کمترین توجه مالی را در مقام مقایسه به رسانه‌های دولتی داشته است.

وی با درخواست از تمامی اهالی رسانه، بیان داشت: ‌باید نگاه دلالی و صرف مادی از رسانه‌ها کنار رود و همه تلاش کنند تا رسانه در جایگاه اصلی خود که اطلاع‌رسانی و نقدمنصفانه است بنشیند.

صالحی در پایان، گفت: رسانه واقعی به هیچ عنوان به سمت تهدید و اغتشاش نمی‌رود.