۰ نفر

ریابکوف: آمریکا متن و روح برجام را نقض کرده است

۲۵ مهر ۱۳۹۶، ۱۷:۱۴
کد خبر: 225849
ریابکوف: آمریکا متن و روح برجام را نقض کرده است

معاون وزیر خارجه روسیه گفته است که این هفته میزبان «عباس عراقچی» در مسکو خواهد بود تا درباره مسائل مربوط به برجام گفت‌وگو کنند.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه گفته است که قرار است این هفته در مسکو با «عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، خبرگزاری «اینترفکس» روسیه با اعلام این خبر به نقل از ریابکوف نوشته است که این دیدار به منظور گفت‌وگو درباره مسائل مربوط به توافق هسته‌ای ایران انجام می‌گیرد.

بنا بر این گزارش، ریابکوف گفته است: «قطعا تمرکز اصلی بر اوضاع پیرامون توافق هسته‌ای (برجام) در جریان بیانیه اخیر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا درباره تصمیمش (برای تأیید نکردن پایبندی ایران به برجام) و سیگنال‌ها درباره اینکه آمریکا تمایل به تکمیل این سند دارد، یا با تغییر آن و یا با اصلاح آن به شیوه‌ای که خود واشنگتن مناسب می‌داند».

معاون وزیر خارجه روسیه ادامه داد: «آمریکا روح و متن برجام را از طریق برداشتن گام‌هایی خاص نقض کرده است و این در شرایطی است که ایران به توافق پایبند بوده است».

وی افزود: «توافق هسته‌ای ایران به صورتی که هم‌اکنون برقرار است به توافق ایده‌آل بسیار نزدیک است... من اطمینان دارم که تلاش‌ها برای زیرسوال بردن برجام هیچ‌ نتیجه‌ای نخواهد داشت».

ریابکوف در ادامه گفت: «مسکو و تهران در زمینه رویکرد مشترکی در قبال برجام همکاری می‌کنند تا آمریکا را متقاعد کنند که اقدامات پیشنهادی آنها سازنده نیست.»

وی درباره احتمال دیدار وزرای خارجه آمریکا و روسیه گفت: «مسکو احتمال می‌دهد که لاوروف و تیلرسون در حاشیه نشست «اپک» بایکدیگر دیدار کنند اما تابحال توافقی در این زمینه صورت نگرفته است».

معاون وزیر خارجه روسیه به اینترفکس گفت: «مسکو امیدوار است که طرفین برجام بتوانند بر موضوع آمریکا در قبال توافق هسته‌ای ایران اعمال نفوذ کنند».

ریابکوف علاوه براین گفته است: «مسکو معتقد است که بعید است که آمریکا بتواند توافق هسته‌ای ایران را اصلاح کند و چنین تلاش‌هایی برای خراب کردن توافق می‌باشد.