۰ نفر

حال و هوای عاشورایی در جلسه امروز هیات دولت

۵ مهر ۱۳۹۶، ۲۲:۴۶
کد خبر: 221915
حال و هوای عاشورایی در جلسه امروز هیات دولت

جلسه امروز هیات دولت به ریاست حسن روحانی و همزمان با ششمین روز ماه محرم و ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برگزار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، محسن حاجی‌میرزایی در یادداشتی با عنوان «فرهنگ عاشورا هویت مشترک دولت و ملت» نوشت:

جلسه امروز هیات وزیران همگام و همنوا با تمام مردم این سرزمین و بسیاری از مسلمانان و آزادگان جهان معطر به عطر نام ویاد سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) بود.

مطابق روال سنوات قبل در آخرین جلسه منتهی به عاشورا صحن دولت به پرچم سلام بر امام حسین (ع) مزین شده بود و رئیس جمهور درباره عظمت قیام امام حسین(ع)  و جلوه های ناب ایثار، فداکاری، شجاعت، مروت، کرامت، آزادگی، مدارا و صلح طلبی، ستم ستیزی و استقامت بر حق، اخلاقو انصاف؛ امام و یاران شهیدش و همچنین شفابخش بودن یاد امام حسین (ع)  و فرهنگ عاشورا سخن گفتند عزاداری مختصری نیز برگزار شد و سپس اعضای محترم دولت در پایان جلسه باتفاق در مراسمی که آن نیز همه ساله در دفتر رئیس جمهورو با حضور ایشان تشکیل می شود شرکت کرده و عزاداری کردند.

به دلیل همزمانی جلسه دولت با مراسم تشییع پیکر پاک شهید بزرگوار محسن حججی جناب حجه الاسلام و المسلمین شهیدی نماینده مقام معظم رهبری و معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز به نمایندگی از سوی رئیس جمهور و هیات دولت در مراسم تشییع شرکت کرد.

این روزها در جای جای این کشور پرچم حسینی بر افراشته و عاشقان وپیروان آن امام همام حضوری فعال در مراسمی که به منظور ادای احترام به شهیدان کربلا و سوگواری آنان در مساجد و تکایا برپا می شود، دارند و تک تک اعضای دولت نیز با حضور در این مراسم بخشی از این خیل عظیم عاشقانی هستند که از چشمه زلال حسینی می نوشند و از نور هدایتش بهره مند می شوند و برگزاری مراسم عزاداری در جلسه رسمی هیات وزیران  نماد و نشانه ای است که فرهنگ عاشورا هویت مشترک دولت و ملت ماست.

برای ما فرهنگ عاشورا عصاره همه فضیلتها و ارزشهائی است که دین خاتم منادی آن بوده است. ارزشهائی که قدرت تسخیر قلبها را دارد و محبت حسین(ع) را در کانون قلوب مومنان قرار می دهد. رمز جاودانگی حسین(ع) و فرهنگ عاشورا در عظمت و غنای ارزشهائی است که در این رویداد بزرگ تجلی یافت و پیش و پس از آن قلوب خسته و رنجدیده انسانهای بسیاری را به خود جذب کرده است. این کاروان نور همچنان به پیش می رود تا سراسر گیتی به نور این ارزشها منور شود.