۰ نفر

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مطرح کرد:

لحاظ شدن سختی کار و فوق‌العاده ویژه محیط‌بانان در لایحه بودجه ۹۵

۲۵ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۲۹
کد خبر: 219045
لحاظ شدن سختی کار و فوق‌العاده ویژه محیط‌بانان در لایحه بودجه ۹۵

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: سختی کار و فوق‌العاده ویژه محیط‌بانان در لایحه بودجه ۹۵ در نظر گرفته شده است.

حمید پورمحمدی در گردهمایی محیط زیست در برنامه ششم و سلامت اداری گفت: توجه ویژه‌ای به محیط زیست در برنامه ششم توسعه شده است و در کمتر ماده‌ای است که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به محیط زیست توجه نشده باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، وی ادامه داد: برای نمونه در ماده یک عوارضی برای آلاینده‌ها در نظر گرفته شده که بخشی از این عوارض باید صرف کاهش و جلوگیری از عوامل آلاینده و تخریب‌کننده محیط زیست شود. همچنین تمامی طرح‌ها باید توجیه محیط زیستی داشته باشد و دستگاه‌ها نیز باید نسبت به ارزیابی راهبردی محیط زیست براساس شاخص‌ها و دستورالعمل‌ها همت گمارند.

وی با اشاره به لایحه بودجه ۹۵ اظهار کرد: سختی کار محیط‌بانان و فوق‌العاده ویژه آن‌ها در لایحه بودجه منظور شده است. همچنین مستقل شدن پژوهشکده محیط زیست نیز در این لایحه در نظر گرفته شده است.

معاون سازمان مدیریت و برنامه تصریح کرد: اسقاط ۹۰ هزار تاکسی فرسوده نیز یکی دیگر از برنامه‌های در نظر گرفته شده در لایحه بودجه است و تاکنون ۴۵ هزار دستگاه خودرو درخواست اسقاط شدن دادند که ۳۰ هزار دستگاه از آن‌ها پیکان هستند. امیدواریم که در گام‌های بعدی نیز بتوانیم در زمینه اتوبوس‌های فرسوده نیز اقداماتی را انجام دهیم.