۰ نفر

۴هزار میلیارد تومان برای اراضی خوزستان هزینه شده است

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۴۹
کد خبر: 219013
۴هزار میلیارد تومان برای اراضی خوزستان هزینه شده است

معاون امور تولیدی و اقتصادی سازمان برنامه و بودجه گفت: تا به امروز بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای اراضی خوزستان هزینه شده است.

 سیدحمید پورمحمدی امروز در نشست شورای اداری استان خوزستان اظهار داشت: رهبرمعظم انقلاب دستور موکد بر حل مشکلا خوزستان دارند و رئیس جمهور در سفری در 15 اسفندماه به خوزستان، قول حل مشکلات آب و فاضلاب از طریق صندوق توسعه  ملی و فاینانس را دادند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، وی با اشاره به این‌که نوبخت پس از رئیس جمهور سفری به خوزستان داشتند و با بازدید میدانی از بعضی مناطق، موضوعات مورد بحث قرار گرفت، بیان کرد: براین اساس 5 ابر پروژه را جمع‌آوری کردیم و در ابتدای سال 95 در دو جلسه هیئت وزیران مورد بحث قرار گرفت.

معاون امور تولیدی و اقتصادی سازمان برنامه و بودجه با اشاره به محور مصوبه و 5 ابر پروژه ادامه داد: آبرسانی به شهرها و روستا و تأسیات فاضلاب و اصلاح شبکه آب، تکمیل و اتمام طرح 550 هزار هکتاری، تثبیت کانون‌های ایجاد گرد و غبار با منشأ داخلی، رودخانه کارون و برق این 5 ابر پروژه هستند.

وی با بیان این‌که تا به امروز بیش از 4 هزار میلیارد تومان برای اراضی خوزستان هزینه شده است، ادامه داد: در اواخر سال گذشته 42 هزار هکتار در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه عملیات خاکی آن بیش از 90 درصد پیشرفت داشته است؛ 300 هزار هکتار دیگر نیز دولت مصوب کرده است.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: یکی از پنج ابر پروژه رودخانه کارون است که همچون مروارید تبدیل به آلوده‌ترین رودخانه کشور شده و یکی از بندهای مصوبه هیئت  وزیران است؛ همچنین مبلغ 1500 میلیارد تومان در زمینه برق سرمایه‌گذاری خواهد شد.

معاون امور تولیدی و اقتصادی سازمان برنامه و بودجه با اشاره به این‌که طرح آبرسانی به سه بخش بزرگ تقسیم شده است، افزود: بخش نخست آبرسانی به تمام شهرها و روستاهای مسیر که 50 درصد از خوزستان را در برمی‌گیرد و با اهتمام همه تا سه سال دیگر تمام می‌شود.

وی با اشاره به آبرسانی به شمال شرق خوزستان با 25 درصد پیشرفت فیزیکی گفت: یک هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار موردنیاز است که طی سه سال باید انجام شود؛ طرح آبرسانی به شهرهای مسجدسلیمان، لالی و اندیکا 3 شهر و 31 روستا را تحت پوشش قرار می‌دهد؛ این طرح با خطوط لوله 47 کیلومتر و پیشرفت فیزیکی بالا، 70 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

پورمحمدی با اشاره به توسعه و ایجاد تأسیسات فاضلاب شهر اهواز و 17 شهر اصلی خوزستان ادامه داد: 630 میلیارد تومان برای این طرح نیاز است.

معاون امور تولیدی و اقتصادی سازمان برنامه و بودجه با اشاره به این‌که طرح سوم بازسازی شبکه و توزیع آب شهری با دو  حوزه شهر اهواز و شبکه توزیع آب خوزستان است، عنوان کرد: حدود 55 درصد به طور متوسط هدر رفت اب داریم و راهکار اصلاح شبکه‌های آب است.

وی در پایان بیان کرد: دولت برای حل مشکلات آب و فاضلاب خوزستان در سه سال 9 هزار و 541 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کند.