۰ نفر

آمانو: ایران به برجام پایبند است

۲۰ شهریور ۱۳۹۶، ۱۶:۳۵
کد خبر: 218140
آمانو: ایران به برجام پایبند است

مدیرکل آژانس بین‎المللی انرژی اتمی ضمن شرکت در نشستی خبری در وین گفت که ایران به مفاد برجام پایبند است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان،یوکیا آمانو روز دوشنبه در نشستی خبری در وین گفت: ایران به مفاد برجام پایبند بوده است.

وی با اشاره به اینکه موضوع هایی که ما به آنها مشکوک بودیم از طریق ارتباط با ایران حل کردیم اظهار داشت: ما از روز اجرای برجام به صورت گام به گام قراردادهایی با ایران امضا کردیم.

مدیرکل آژانس بین‎المللی انرژی اتمی ادامه داد: آژانس نمی‎تواند بی محابا درباره تاسیسات نظامی صحبت کند چرا که ما در وهله اول باید گزارش هایی درباره فعالیت‎های تاسیسات نظامی دریافت کنیم تا درباره آن تحقیق کنیم.

در این رابطه: تعهدات ایران در قبال برجام در حال اجراست

آمانو با بیان اینکه ما پس از برجام کاری کردیم که توضیحات بیشتری از ایران دریافت کنیم اضافه کرد: ایران پذیرفته که محدودیت‎هایی بر فعالیت هسته‎ای خود اعمال شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد روزهای بازرسی در ایران افزایش یافته است اظهار داشت: نیروهای مسئول بازرسی نیروگاه‎های هسته‎ای در ایران افزایش یافته است.

آمانو در این نشست خبری به دیدار خود با نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل اشاره کرد و گفت محتوای این دیدار دیپلماتیک هرگز فاش نخواهد شد.

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره بازرسی از سایت های نظامی ایران گفت هر وقت آژانس نیاز به بازرسی داشته باشد، درخواست می‎دهد.

آمانو گفت که بین سایت‎های نظامی و غیرنظامی برای آژانس فرقی نیست.

وی با دفاع از توافق هسته‎ای تصریح: روند راستی آزمایی در ایران قویترین روندی است که در حال حاضر وجود دارد.

مدیرکل آژانس انرژی اتمی اظهار داشت: از ابتدای برجام امکان دسترسی های مکمل در ایران وجود داشته و بارها انجام شده است که محرمانه است.