۰ نفر

بدلیل بارش شدید باران؛

امدادرسانی به ۱۲۰خانوار مسافر در لاهیجان

۱۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۵۵
کد خبر: 217491
امدادرسانی به ۱۲۰خانوار مسافر در لاهیجان

رئیس اداره عملیات جمعیت هلال احمر گیلان از امدادرسانی به 120 خانوار مسافر در شهرستان لاهیجان در پی بارش شدید باران خبر داد.

مانی علی اصغری، بیان داشت: این خانواده ها در پی بارش شدید باران، از بامداد امروز دچار مشکل شده بودند که در ورزشگاه اصلی شهرستان لاهیجان اسکان داده شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی خاطرنشان کرد: به این تعداد از خانوارها پس از اسکان اضطراری پتو، خرما، نان و آب معدنی داده شد.

رئیس اداره عملیات جمعیت هلال احمر استان گیلان بیان کرد: آبگرفتگی شدید در خیابان های اصلی و کوچه های فرعی شهر لاهیجان گزارش شده که در حال رفع این آبگرفتگی هستیم.

به گفته علی اصغری ، در زمان حاضر با گزارش فرمانداری لنگرود، در حال اعزام به این شهرستان برای ارزیابی و امدادرسانی احتمالی هستیم.

سه تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر از مرکز استان گیلان برای امدادرسانی در شهرستان لاهیجان حضور دارند.

جمعیت هلال احمر استان گیلان دارای 16 تیم واکنش سریع پنج نفره ، یک تیم 15 نفره ، 13 پایگاه امداد و نجات بین شهری، دو هزار و 290 نجاتگر و امدادگر و هفت هزار و 229 عضو جوان هستند.

اداره کل هواشناسی گیلان روز گذشته با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که با شمالی شدن جریانات، شرایط برای بارندگی و وزش باد (گاهی شدید) ، کاهش دما ، رعد و برق و احتمال تگرگ فراهم می شود و بر این اساس، آسمان استان طی امروز (جمعه) ابری و مه آلود، بارندگی و وزش باد (بعضی نقاط شدید) ، رعد و برق، کاهش دما، عصر و شب کاهش ناپایداری خواهد بود.

شهرستان لاهیجان با دو بخش مرکزی و رودبنه، در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.