۰ نفر

به نحوه فعالیت امدادخودروها باید رسیدگی شود

۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۳۲
کد خبر: 217149
به نحوه فعالیت امدادخودروها باید رسیدگی شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مسأله فعالیت امداد خودروها در جاده‌ها به دلیل پاره‌ای از مشکلات که بعضاً برای شهروندان ایجاد می‌کند باید به‌صورت مستمر رسیدگی شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، داود کشاورزیان در جریان بازدید دادیار دادستانی کل کشور از مرکز مدیرت راه های کشور در آستانه موج سفرهای تعطیلات پایان تابستان اظهار داشت: برای ارائه خدمات در طول راه‌ها به هم‌وطنان تلاش‌های زیادی صورت گرفته و پیشرفت‌های خوبی ازجمله ساماندهی امداد خودروهای فعال در جاده‌ها حاصل شده است.

وی با تأکید بر اینکه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به دنبال یافتن راه‌های بیشتر برای سهولت دسترسی افراد به اطلاعات موردنیاز خود در زمینهٔ سفرهای برون‌شهری است افزود: مسأله فعالیت امداد خودروها در جاده‌ها به دلیل پاره‌ای از مشکلات که بعضاً برای شهروندان ایجاد می‌کند یکی از موضوعاتی است که باید به‌صورت مستمر رسیدگی شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه این سازمان از موضوع  فعالیت امداد خودروهای وابسته به  تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو استقبال می‌کند، خاطرنشان کرد: منطق حاکم بر اقدامات ما در این زمینه این است که مردم در جاده‌های کشور زمانی که از یک نقطه‌به‌نقطه دیگر سفر می‌کنند بتوانند با شماره‌گیری یک شماره به امداد خودروی نزدیک خود متصل شده و دیگر نیازی به حفظ و یا جست وجوی شماره‌های متفرقه نباشند.

وی با تأکید بر اینکه  سامانه متمرکز خواهد توانست از فعالیت امدادخودروهای فاقد مجوز جلوگیری به عمل آورد، گفت: به‌صورت مکرر مشاهده می‌شود که افرادی از راه‌های مختلف به مردم معرفی می‌شوند که دارای مجوزهای لازم برای ارائه خدمت به مسافران بین‌شهری نیستند که با برنامه‌ریزی گسترده و اطلاع‌رسانی به مردم، می‌توان آن‌ها را از راه‌های ارتباط تلفنی، اینترنتی و موبایلی متعلق به سازمان برای یافتن امداد خودروی مناسب و دارای مجوز مطلع کرد.

بر اساس این گزارش، غلامرضا اسداللهی، دادیار دادستانی کل کشور با بیان اینکه معاونت امور عامه به‌عنوان مدعی‌العموم جهت پیگیری مسائل کلان کشور در دادستانی کل ایجادشده است گفت: این معاونت متولی و پیگیر مسأله امدادخودرو در جاده‌هاست زیرا شاهد تخلفات قابل‌توجه و ارجاع شکایات زیادی در این زمینه از مردم هستیم.

وی با تأکید بر اینکه ازنظر ما سازمان‌دهی امداد خودروها به دلیل مسئولیت قانونی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در جاده‌ها بر عهده این سازمان است، ادامه داد: دادستانی کل کشور آمادگی دارد که همان‌گونه که درزمینهٔ توقف فعالیت شرکت‌های اینترنتی و موبایلی حمل‌ونقل درون‌شهری در جاده‌های کشور با این سازمان همکاری خوبی داشت و از ورود این نرم‌افزار به حوزه مسافران برون‌شهری جلوگیری کرد، در این خصوص نیز همکاری و هماهنگی‌های مناسبی داشته باشد.

به گفته دادیار دادستانی کل کشور می‌توان از طریق  ابلاغ بخشنامه‌ای از سوی دادستان کل به دادستان‌های سراسر کشور جلوی فعالیت واحدهای غیرمجاز در استان‌ها را نیز گرفت.

اسداللهی در پایان با ابراز خرسندی از اینکه تعزیرات حکومتی نیز وارد مسئله ساماندهی امداد خودروهای جاده‌ای شده است گفت: سعی می‌شود تا با راهکارهایی به‌سوی پیشگیری از فعالیت واحدهای غیرمجاز امداد خودروی جاده‌ای پیش رفت و تلاش می‌گردد تا هم‌افزایی برای مقابله با این مسئله را در تمام سازمان‌های درگیر ایجاد کرد.

لازم به ذکر است سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در پنج  سال گذشته  طبق قانون ابلاغی از سوی دولت مدیریت ساماندهی امداد خودروهای فعال در سطح جاده‌های کشور را برعهده‌گرفته و طی این مدت توانسته است تا با قرار دادن استانداردهای لازم و برنامه‌ریزی مستمر به ١٠٠ مرکز امدادخودرو مجوز فعالیت دهد که در حال حاضر ٦٢ مرکز در حال فعالیت هستند و اطلاعات و مشخصات شرکت‌های دارای اعتبار در اپلیکیشن ١٤١ در اختیار و دسترس هم‌وطنان است.