۰ نفر

۲۱۳نفر از اراذل و اوباش پایتخت دستگیر شدند

۱۳ شهریور ۱۳۹۶، ۹:۳۵
کد خبر: 216538
۲۱۳نفر از اراذل و  اوباش پایتخت دستگیر شدند

رئیس پلیس تهران بزرگ از دستگیری ۲۱۳ نفر از اراذل و اوباش خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ در حاشیه طرح سراسری دستگیری اراذل و اوباش و مزاحمین محلات در جمع خبرنگاران گفت: شب گذشته پس از دو هفته کار اطلاعاتی در پلیس امنیت ۸۵ فقره عملیات در نقاط مختلف شهر تهران انجام شد.

او ادامه داد: پلیس به محلاتی که پاتوق اراذل و اوباش بود، یورش برد و ۲۱۳ نفر از افرادی که دارای جرایمی مانند تخریب اموال عمومی، عربده‌کشی، درگیری مسلحانه، ایجاد مزاحمت، نگهداری خرید و فروش سلاح بودند را دستگیر کرد.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به میانگین سنی اراذل و اوباش دستگیر شده گفت: این افراد بین سنین ۲۵ تا ۳۰ سال هستند که از آنها  ۱۰ دستگاه خودروی دودزا، انواع تجهیزات از جمله میخ‌هایی که در هنگام تعقیب و گریز برای ایجاد مانع برای پلیس استفاده می‌کردند کشف شد. همچنین انواع سلاح‌های جنگی، شکاری، سلاح سرد، قمه، ساطور، شمشیر نیز از این افراد کشف شده است.

سردار رحیمی با بیان اینکه در این عملیات یک کارگاه تولید پایپ کشف شده است، گفت: این کارگاه نیاز ۵۰۰ مشتری ثابت برای مصرف مواد مخدر را تامین می‌کرد که خوشبختانه در این عملیات کشف و همه عوامل آن دستگیر شده‌اند.

وی ادامه داد: این عملیات غالبا بر اساس تماس‌های مردمی و درخواست‌های مردم برای جمع‌آوری اراذل و اوباش بوده، ما همین جا از مردم درخواست می‌کنیم که پاتوق‌های اراذل و اوباش را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع داده و ما نیز پس از انجام کارهای اطلاعاتی قطعا با اراذل و اوباش آن منطقه برخورد خواهیم کرد.

رئیس پلیس تهران بزرگ با تاکید بر اینکه این عملیات‌ها با شدت ادامه خواهد داشت، گفت:‌ پلیس تمام نقاط آلوده به وجود این افراد را شناسایی و به ترتیب اهمیت و اذیت و آزاری که این افراد برای اهالی محل ایجاد می‌کنند عملیات‌ها را طراحی و اقدام به دستگیری اراذل و اوباش خواهد کرد.

سردار رحیمی با بیان اینکه پلیس حامی مردم و در کنار آنهاست، گفت: پلیس امان را از اراذل و اوباش خواهد گرفت و شهر را برای وجود این افراد ناامن و در مقابل امنیت را به مردم اعطا خواهد کرد.

سردار رحیمی درباره همکاری دیگر دستگاه‌ها با پلیس برای مقابله با اراذل و اوباش گفت: دستگاه قضایی با پلیس همراه است و قطعا برخورد قاطع با اراذل و اوباش خواهد داشت. همچنین همه ادوات و تجهیزات و مواد کشف شده از این افراد به همراه متهمان تحویل دستگاه قضایی خواهد شد.