۰ نفر

افتتاح مسیر جدید شهر پردیس

۲ شهریور ۱۳۹۶، ۲۲:۴۱
کد خبر: 214396
افتتاح مسیر جدید شهر پردیس

تونل سلام شهر جدید پردیس امروز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی همزمان با اولین روز از هفته دولت افتتاح شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، صبح امروز پروژه‌های مسیر دسترسی به فازهای ۵، ۸، ۹ و ۱۱ شهر جدید پردیس به طول ۱۰.۶ کیلومتر، ۴ دستگاه تقاطع غیرهمسطح به طول ۲۷.۲ کیلومتر و ۲ دستگاه تونل به طول ۱۶۲۹ متر (که بزرگترین تونل شهری شهرستان‌های کشور به شمار می‌رود) با حضور محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید افتتاح شد.

تونل سلام فازهای ۵، ۸، ۹ و ۱۱ شهر جدید پردیس که در ضلع شمال غربی پردیس در قسمت شمالی دره کمرد قرار دارند را به آزاد راه تهران ـ پردیس متصل کرده و باعث هدایت ایمن ۲۵۰ هزار سفر در روز در این محور خواهد شد.

تأمین دسترسی آسان فازهای ۵، ۸، ۹ و ۱۱ مسکن مهر شهر جدید پردیس، کاهش ترافیک درون‌شهری پردیس و ارتقای کیفیت ترافیکی تقاطع کیلومتر ۱۷ آزادراه، افزایش شاخص‌های کیفی سفر تهران ـ پردیس و جذب بیشتر جمعیت تهران، کاهش زمان سفر، هزینه سفر، صرفه‌جویی مصرف سوخت و کاهش استهلاک و کاهش آلایندگی محیط زیست، تأمین ارتباط فازهای ۵، ۸، ۹ و ۱۱ شهر جدید پردیس با کوتاه‌ترین مسیر و تأمین دسترسی شهر جدید توسط چند راه موازی از مهم‌ترین مزایای این پروژه عمرانی به شمار می‌رود.

نریمان در حاشیه مراسم افتتاح تونل سلام در جمع خبرنگاران اعلام کرد: افتتاح امروز مصادف با اولین روز هفته دولت است که یکی از بزرگترین تونل‌های شهری شهرستان‌های کشور را زیر بار ترافیکی برده‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با تأکید براینکه برای افتتاح پروژه مذکور هزینه‌ای بالغ بر ۲۶۷ میلیارد تومان صرف شده است گفت: این تونل ضمن فراهم کردن دسترسی سریع و آسان به فازهای ۵،۸،۹ و ۱۱ شهر جدید پردیس باعث صرفه‌جویی در رفت و آمد نیز شده است.

غفوری مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس نیز در بخش دیگری از مراسم افتتاح این پروژه بیان کرد: دسترسی شهر پردیس به فازهای مختلف، ازادراه تهران- پردیس و جاده قدیم از مزایای این پروژه بزرگ ملی به شمار می‌رود.

غفوری همچنین خاطر نشان کرد: با افتتاح این پروژه ترافیک درون شهری پردیس کاهش یافته و دسترسی سریع با کلانشهر تهران برای ساکنان این شهر امکان پذیر می‌شود.