۰ نفر

هنرستان کار و دانش نیروی دریایی در کردستان

۱۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۵۴
کد خبر: 211047
هنرستان کار و دانش نیروی دریایی در کردستان

معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی گفت: این نیرو در نظر دارد برای نخستین بار، با همکاری آموزش و پرورش در کردستان هنرستان کار و دانش راه اندازی کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، دریادار دوم عرشه شهرام ایرانی عصر روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران کردستان افزود: تفاهم نامه راه اندازی هنرستان کارودانش نیروی دریایی از مدتی قبل با وزارت آموزش و پرورش امضا شده و در استان هایی که شرایط برای این هنرستان ها مهیا باشد، این نیرو اعلام آمادگی می کند.

وی اضافه کرد: نیروی دریایی در 11 رشته مختلف از جمله دیزل دریایی، آتش نشانی دریایی و غواصی می تواند به تربیت دانش آموزان بپردازد که انتخاب رشته ها باید بر اساس علاقمندی آموزش و پرورش و استقبال دانش اموزان و خانواده های آنها باشد.

معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی گفت: مربیان این هنرستان از بازنشسته های نیروی دریایی و یا مربیانی که توسط نیروی دریایی آموزش می بینند، تامین می شود.

وی اظهار کرد: تحصیل در هنرستان های کار و دانش می تواند زمینه اشتغال برای این دانش آموزان را در آینده فراهم سازد و دانش آموختگان این هنرستان ها در اولویت استخدامی نیروی دریایی قرار خواهند داشت.

دریادار ایرانی با اشاره به هنرستان های فنی و حرفه ای نیروی دریایی نیز گفت: هم اکنون 11 هنرستان نیروی دریایی در مناطق شمالی و جنوب کشور فعال بوده و به زودی یک مدرسه دیگر در بندرعباس راه اندازی می شود.

وی اضافه کرد: تحصیل دانش آموزان در هنرستان های نیروی دریایی نیازمند فرهنگ سازی جامعه در این خصوص و آشنایی مردم با ویژگی خاص خدمت در این نیرو بوده و رسانه باید در زمینه نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه نیروی دریایی را کمک کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری همایش فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند .

افزود: در اوایل سال 2018 همایش فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند به میزبانی نیروی دریایی ارتش برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست ناخدا دوم همت علی قبادی مدیر نمایندگی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کردستان از همراهی و همگامی رسانه های استان با این نمایندگی قدردانی کرد.

دفتر نمایندگی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان کردستان به عنوان هشتمین دفتر این نیرو در استان های غیر ساحلی چهارم مهر 1395در سنندج گشایش یافت.

هم اکنون دفتر نیروی دریایی ارتش در استان کردستان در سنندج، میدان مولوی کُرد، طبقه اول ساختمان شماره 3 استانداری قرار دارد.