۰ نفر

آرزوی معاون علمی رییس‌جمهور برای برگزیدگان المپیاد

۱۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۹:۴۲
کد خبر: 209816
آرزوی معاون علمی رییس‌جمهور برای برگزیدگان المپیاد

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه سیستم آموزشی ایران از المپیادهای علمی برای آموزش بهتر جوانان استفاده می‌کند، گفت: امیدوارم همه شرکت‌کنندگان در رقابت‌های علمی بتوانند استعدادهای خود را برای پیشرفت علمی و ایجاد فردایی صلح‌آمیز استفاده کنند.

به گزارش  اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر سورنا ستاری امروز در مراسم اختتامیه بیست و نهمین المپیاد جهانی کامپیوتر 2017 با اشاره به برگزاری این دوره از رقابت‌ها در ایران، افزود: امیدوارم که تیم‌های شرکت‌کننده در این دوره از رقابت‌ها اوقات خوشی را در ایران گذرانده باشند و امیدوارم که این تیم‌ها بتوانند در حوزه فناوری اطلاعات و علوم کامپیوتری مرزهای دانش را طی کنند.

وی اضافه کرد: جوانان نخبه ایرانی پیشرفت‌های خوبی در علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات داشتند، به گونه‌ای که ما در حال حاضر تعداد زیادی از شرکت‌ها و استارتاپ‌های ایرانی در کشور داریم.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه این شرکت‌ها در حوزه‌های علوم کامپیوتری و فناوری اطلاعات به پیشرفت‌های چشمگیری رسیده‌اند، اظهار کرد: زمینه فعالیت این شرکت‌ها در حوزه‌های داده‌های حجیم، پردازش ابری و اینترنت اشیا مشغول به فعالیت هستند.

ستاری با تاکید بر اینکه از بعد علمی جمهوری اسلامی ایران به پیشرفت‌های چشمگیری در دهه‌های اخیر رسیده است، خاطرنشان کرد: از این رو هم‌اکنون ایران به یکی از کشورهای مطرح در منطقه تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: اعتقاد ما بر این است که المپیاد کامپیوتر یکی از راهکارهای کلیدی برای آموزش بهتر جوانان نخبه در زمینه علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات است، از این رو سیستم آموزشی کشور از المپیادهای علمی بهره‌های فراوانی برده است و هم‌اکنون ایران میزبان المپیاد جهانی است.

رییس بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر اینکه بسیاری از شرکت‌کنندگان در این رقابت جهانی در ابتدای راه هستند، گفت: شما جوانان باید برای ایجاد تغییر در مسیر علمی حرکت کنید و آرزو دارم که بتوانید استعدادهای خود را نه تنها برای پیشرفت علمی و فناوری، بلکه برای ایجاد فردایی صلح‌آمیز برای جامعه جهانی استفاده کنید.