۰ نفر

رکورد تازه بزرگ‌ترین سرویس اشتراک ویدیوی ایران

آپارات از مرز ۱۰٫۵میلیون نمایش موفق ویدیو در روز گذشت

۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۲۵
کد خبر: 208845
آپارات از مرز ۱۰٫۵میلیون نمایش موفق ویدیو در روز گذشت

آپارات، امروز تازه‌ترین گزارش خود از وضعیت فعلی این سرویس را منتشر نموده و در اختیار مخاطبان قرار داده است.

بر اساس تازه‌ترین گزارش منتشرشده توسط هلدینگ صباایده، آپارات با ده‌و‌نیم میلیون نمایش موفق روزانه ویدیو، توانست رکورد پیشین خود یعنی ۷٫۵ میلیون نمایش موفق را جابجا کند و به آماری کم‌سابقه در میان سرویس‌های ایرانی دست یابد. آپارات همچنین بر اساس تازه‌ترین آمار منتشرشده توسط الکسا، رتبه یک را میان سایت‌های ایرانی به خود اختصاص داده و در جمع ۲۰۰ سایت برتر جهان حضور دارد.

بر اساس این گزارش، آپارات ۲۹میلیون کاربر فعال ماهانه دارد که با توجه به آمار رسمی منتشرشده از سوی مرکز آمار ایران در اسفند ۹۵، ۶۷٫۴ درصد از کاربران اینترنت کشور را تشکیل می‌دهند.

یکی از اقدامات اساسی که آپارات در طول یکی دو سال اخیر به آن پرداخته، موضوع حمایت از تولید محتوا توسط تیم‌های خلاق وطنی بوده است. بر همین اساس امروزه بیش از ۱۰۰ برنامه جذاب ویدیویی در قالب چندین قسمت و توسط تیم‌های مختلف تولید و از طریق بستر آپارات در اختیار مخاطبان ایرانی قرار می‌گیرد. همین رویکرد حمایت آپارات از تولیدکنندگان محتوای ویدیویی، باعث اشتغال‌زایی برای بیش از ۱٬۲۰۰ نفر از جوانان مستعد ایرانی شده است.

اطلاعات مرتبط با نسخه‌های اندروید و iOS آپارات، بخش دیگر گزارش منتشرشده را تشکیل می‌دهد. نسخه‌های مختلف نرم‌افزار آپارات با بیش از ۵٫۵ میلیون نصب از محبوبیت بالایی میان کاربران برخوردار است. همچنین بیش از ۷۶ درصد کاربران آپارات از طریق تلفن همراه به تماشای محتواهای آپارات می‌نشینند.

یکی از ویژگی‌های اصلی آپارات که از وجوه تمایز و مزایای آپارات نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی ست، «امکان دانلود ویدیو» است. با توجه به آمار ۶۱٫۵ میلیون دانلود ویدیو در ماه، به نظر می‎رسد این ویژگی با استقبال کاربران ایرانی نیز همراه بوده است.