۰ نفر

درخواست تشکیل "وزارت خانواده" در نمازجمعه تهران

۱۶ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۲۳
کد خبر: 204240
درخواست تشکیل "وزارت خانواده" در نمازجمعه تهران

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت: صلاح است که نهادی اساسی و وزارت‌خانه‌ای مستقل برای حمایت همه جانبه از نهاد خانواده در کشور ایجاد شود تا شاهد تحکیم و استواری هر چه بیشتر نهاد خانواده در جامعه باشیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، غلامعلی افروز در پیش خطبه نماز جمعه امروز تهران بر اهمیت نهاد خانواده در  کشور تاکید کرد و گفت: خانواده تنها نهاد فطری بی‌بدیل و جاودانه‌ای است که همه نهادها و سازمان‌های دیگر باید از آن حمایت کنند.

وی ادامه داد: همه مسائل جامعه و نیازهای افراد در گروه‌های کودک، جوان و نوجوان و ... باید در خانواده دیده شود و همه نهادها و کارگزاران باید برای استحکام خانواده تلاش کنند.

این عضو هیأت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: در هر جامعه‌ای چنانچه خانواده مستحکم شود، آن جامعه متعالی‌تر خواهد شد و ازدواج که تشکیل دهنده خانواده است نیز برای رسیدن آرامش و خوشبختی صورت می‌گیرد.

افروز در ادامه با تاکید بر اینکه باید همه برای خانواده تلاش کنیم، گفت: خانواده مطلوب خانواده‌ای است که مولفه‌های عطوفت در آن حاکم است.

این عضو هیأت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: اصل دهم قانون اساسی کشور تاکید کرده است که جهت و محور همه برنامه‌های کشور باید برای تاسیس بهنگام  و تحکیم و استواری خانواده باشد.

افروز در ادامه بر ایجاد یک وزارتخانه مستقل برای حمایت همه جانبه از نهاد خانواده تاکید کرد و گفت:‌ صلاح است نهادی اساسی و وزارتخانه‌ای مستقل برای حمایت همه جانبه روانشناختی، پزشکی و اجتماعی و ... در کشور ایجاد شود تا خانواده در جامعه همواره پرطراوت باشد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه خانواده باید در جامعه سکوی آرامش بوده و برای همه جاذبه داشته باشد، گفت:‌ نهادهای اقتصادی باید امنیت اقتصادی را در جامعه افزایش دهند و امنیت اقتصادی را به خانواده‌ها بازگردانند.

وی درادامه با تاکید براینکه خانواده نباید آفت داشته باشد، گفت: هیچ کس حق ندارد سلامت زیستی، عاطفی و شناختی کودکان را با دود سیگار خدشه‌دار کند.

این عضو هیأت امنای جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ادامه داد: مصرف سیگار ظرفیت شناختی افراد را کاهش و باعث اضطراب و پریشانی افراد و همچنین خراب شدن پوست آن‌ها می‌شود. دود سیگار به همه افراد آسیب می‌زند و یک رفتار ناشایست و قابل ترک است.

افروز ادامه داد: ترک تدریجی برای سیگار وجود ندارد بلکه باید سریعا نسبت به ترک یکباره آن اقدام شود و افراد از این ترک یکباره نترسند، زیرا سکته نمی‌کنند و اتفاقی برایشان نمی‌افتد.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از افراد تاکنون قربانی سیگار شده‌اند، گفت: تحقیقات نشان داده است در میان دو قلوهایی که یکی سیگار می‌کشد و دیگری نمی‌کشد، قل سیگاری حداقل ۱۰ سال زودتر از دیگری می‌میرد.

وی در ادامه به کودکان کانون اصلاح و تربیت نیز اشاره کرد و گفت:‌وقتی به نوجوانان آسیب دیده در کانون اصلاح و تربیت می‌رویم، در هر ۱۰۰ نفر آن‌ها حداقل ۹۰ نفر تجربه کشیدن سیگار را داشته‌اند.

این عضو هیأت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: همین سیگار است که تبدیل به ماری‌جوانا، حشیش، ‌شیشه و کراک در میان جوانان و نوجوانان می‌شود و هیچ کس معتاد نمی‌شود مگر از همین سیگار کشیدن.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نیاز به جامعه سالم داریم، گفت:‌ملت بی‌سیگار آرزوی ما است؛ زیرا سیگار یک یادگار استثماری است که آلودگی‌های فکری و روانی و زیستی زیادی در جامعه ایجاد می‌کند و باید نسبت به کاهش مصرف آن در جامعه تلاش شود.