۰ نفر

جشنواره‌ای کودکانه اما با عوامل ۶۰ ساله!

۱۵ تیر ۱۳۹۶، ۲۱:۱۳
کد خبر: 204166
جشنواره‌ای کودکانه اما با عوامل ۶۰ ساله!

آیین اختتامیه جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان با حاشیه‌های مختلفی همراه بود که این حواشی را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، مراسم اختتامیه سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان با حضور سینماگران، هنرمندان و اصحاب رسانه و علاقمندان به سینما در سال کوثر ارتش اصفهان آغاز شد.

سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی میهمان ویژه این مراسم بود. رئیس سازمان سینمایی کشور، استاندار، شهردار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان و جمعی دیگر از مسئولان استانی در این مراسم حضور داشتند.

سالن برگزاری مراسم بسیار شلوغ بود و در این بین جمع زیادی از هنرمندان در کنار مردم ایستاده مراسم را دنبال کردند.

عوامل فیلم‌های بخش بین الملل جشنواره نیز سالن کوثر اصفهان حضور پیدا کردند.

گرمای سالن برگزاری مراسم زیاد بود و نداشتن سیستم تهویه مناسب سبب اعتراض حاضران شد.

اشکان خطیبی بازیگر سینما و تلویزیون اجرای برنامه را بر عهده داشت. وی در شروع مراسم به زبان انگلیسی به میهمانان خارجی خوشامد گفت.

در مراسم اختتامیه و طی کلیپی یاد شهدای مدافع حرم زنده شد.

بعد از پخش کلیپی که از برگزاری جشنواره تهیه شده بود پرده کشیده شد و برای دقایقی سالن در سکوت فرو رفت. پخش تلویزیونی برنامه نیز برای دقایقی قطع شد.

اجرای نمایش کوتاه توسط کودکان بازیگری که فیلم‌هایشان در جشنواره اکران شد در آیین اختتامیه از بخش‌های جالب و پرطرفدار این مراسم بود. این کودکان در نمایش خود به کُری خوانی درباره برندگان جشنواره می‌پرداختند. این نمایش به کارگردانی مرضیه برومند و با 24 ساعت کار به اختتامیه جشنواره رسید.

مرضیه برومند، کارگردان مطرح ایران که در طول مراسم جایی در صندلی‌های سالن برای نشستن پیدا نکرده بود روی صندلی‌های ذخیره نشسته و با شوق نمایش کودکان را تماشا کرد.

مشکل ورود هنرمندان به روی سن به علت حجم بالای جمعیت و مسدود شدن مسیر سبب شد تا مجری برنامه از عکاسان بخواهد تا مسیر را باز کنند.

محمد بخشی هنگام دریافت جایزه خود در بخش ایسفا با اشاره به اینکه جشنواره مخصوص کودکان و نوجوانان است با زبان انتقاد گفت: متوسط سن عوامل جشنواره بالای 60 سال بود!

مجری برنامه هنگام اعلام جوایز بخش بهترین کارگردانی پویانمایی سینمایی دچار اشتباه شد و در اعلام جوایز این بخش خلل ایجاد کرد.

یکی از داوران بخش پویانمایی عنوان کرد که درخت پرتقالی یکی از فیلم‌های ویژه جشنواره است که  از لیست جوایز جا ماند! وی عنوان کرد که دبیر جشنواره باید به این موضوع رسیدگی کند.

اشتباهات خطیبی در اجرای برنامه بار دیگر تکرار شد، جایی که استاندار اصفهان را فرماندار خطاب کرد و جایی به جای لفظ دکتر، لفظ مهندس را درباره وی بر زبان آورد که با واکنش حاضران همراه شد و البته عذرخواهی کرد.

رضا امینی رئیس شورای شهر اصفهان در حالی از سوی مجری برنامه برای اهدا جوایز به روی سن دعوت شد که وی در مراسم حضور نداشت.همچنین خمسه نیز در این مراسم حضور نداشت.

هیئت داوران هیچ‌ فیلمی را شایسته دریافت پروانه زرین در بخش بهترین فیلم بخش بلند داستانی (غیرسینمایی) ندانست. این تصمیم صحبت‌های انتقادی داوران بخش را به همراه داشت. کیومرث پوراحمد گفت: خنده دار است که کاندیدا داریم ولی بهترین فیلم نداریم. اینجا ایران است!