۰ نفر

راه کربلا امسال از خسروی می‌گذرد

۱۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۴:۰۷
کد خبر: 203875
راه کربلا امسال از خسروی می‌گذرد

با ابلاغ نامه‌ای از سوی وزارت کشور مبنی بر بازگشایی مرز خسروی بر روی زوار اربعین امروز قصرشیرین میزبان معاونین وزرات خانه‌های راه و شهر سازی و ارتباطات و نیز فرمانده پلیس راهور خواهد بود.

فرامرز اکبری فرماندار قصر شیرین از سفر معاونین وزرای عضو ستاد اربعین به قصر شیرین خبر داد و گفت: با ابلاغ نامه‌ای از سوی وزارت کشور مبنی بر بازگشایی مرز خسروی بر روی زوار اربعین امروز قصرشیرین میزبان معاونین وزرات خانه‌های راه و شهر سازی و ارتباطات و نیز فرمانده پلیس راهور خواهد بود تا بازدیدی از زیر ساختهای عمرانی و تاسیساتی این شهرستان برای میزبانی در اربعین امسال داشته باشند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، اکبری همچنین به بازرسی‌ها و سفرهای وزار و معاونینشان در هفته‌های اخیر به این شهرستان اشاره کرد و گفت:

مسئولین ستاد اربعین و معاونین عضو این ستاد در ماههای اخیر چندین بازدید از مرز خسروی و شهر قصر شیرین داشته اند و از نزدیک در جریان تکمیل و بهسازی زیر ساختهای عمرانی این شهرستان برای این ایام قرار گرفته اند.

فرماندار قصر شیرین در ادامه افزود: امروز سردار مهری فرمانده پلیس راهور با همراهی خندان دل و جهرمی معاونین وزرای راه وشهرسازی و ارتباطات و فناوری اطلاعات، در رأس هیأتی متشکل از اعضای ستاد اربعین را میزبانی خواهیم کرد تا در معیت این مسئولان، بازدیدی دوباره از زیر ساختهای عمرانی، پارکینگها، ارتباطهای سیار و ثابت مخابراتی و ساختمانهای محل اسکان زوار داشته باشیم تا با توجه به شرایط داخل عراق و امکان تردد دوباره زائران از مرز خسروی پس از سال‌ها توقف، شاهد تردد آسان زائران اربعین حسینی از این مرز باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: اکنون این مرز رسمی و بین المللی بازگشایی شده، ولی به دلیل مسایل امنیتی داخل عراق، این مرز به روی زوار ایرانی بسته است.

مرز رسمی خسروی هفدهم خرداد سال ۹۲ به دنبال وقوع حادثه تروریستی در مسیر تردد زوار ایرانی در عراق که به شهادت و مجروح شدن  زائران ایرانی منجر شد، مسدود شده است.

شهرستان قصرشیرین دارای ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت کنند.

فرامرز اکبری در آخر گفت: پس از بازدید امروز از قصرشیرین و مرز خسروی در پایان جلسه ستاد اربعین به ریاست استاندار در استانداری کرمانشاه برگزار خواهد شد تا راهکار‌ها در حضور ایشان مورد بحث و بررسی بیشتر قرار گیرد