۰ نفر

تفکیک وزارت‍خانه‌ها به کابینه دوازدهم نمی‌رسد

۱۳ تیر ۱۳۹۶، ۹:۵۲
کد خبر: 203564
تفکیک وزارت‍خانه‌ها به کابینه دوازدهم نمی‌رسد

«سلمان خدادای» رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون اجتماعی هنوز به این موضوع تفکیک وزارت‌خانه ها ورود نکرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، «سلمان خدادای» رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی پیرامون وضعیت لایحه تفکیک سه وزارت‍خانه گفت: این لایحه در ابتدا به صورت دوفوریت به مجلس ارایه شد و رای نیاورد. بنابراین به صورت یک فوریت درآمد و کمی متفاوت تر از حالت قبل رسیدگی می شود. به این معنی که هر کمیسیون چند طرح یک فوریتی در دست کار دارد و این لایحه هم در بین کمیسیون ها بررسی خواهد شد.

او ادامه داد: با توجه به یک فوریتی شدن این طرح و زمانی که برای رسیدگی به آن در کمیسیون ها نیاز است این طرح از آن زمان بندی که دولت برایش در نظر گرفته بود، خارج شد. به این معنی که امکان تفکیک وزارت‍خانه ها با توجه به رسیدگی کمیسیون های مربوطه، حداقل برای آغاز تشکیل کابینه دوازدهم وجود ندارد.

رییس کمیسیون اجتماعی گفت: لایحه مذکور به دلیل تعطیلات در دستور کار هیچ کمیسیونی قرار نگرفته است. کمیسیون اصلی آن اجتماعی است که هنوز در آن بررسی و رسیدگی صورت نگرفته  است.

او متذکر شد:‌ احتمال دارد با توجه به فوریت لایحه هفته آینده در دستور کار کمیسیون اجتماعی قرار گیرد و پس از آن ما لایحه را به کمیسیون های فرعی می فرستیم. من تصور می کنم با توجه به اینکه دو فوریت این طرح رای نیاورد، احتمال اینکه در صحن مقبول باشد، کم است.

خدادادی در خاتمه گفت: این طرح امکان بررسی با تشکیل کابینه دوازدهم را ندارد. بررسی در کمیسیون به تنهایی دو تا سه ماه طول خواهد کشید. قطع یقین این طرح پس از تشکیل کابینه در صحن مورد رای گیری قرار خواهد گرفت. من به شخصه با این لایحه مخالف هستم. فکر می کنم تفکیک این وزارت‍خانه تنها باعث بالارفتن هزینه خواهد شد. ما در کشور مشکلات اساسی داریم که نیازمند رسیدگی است.