۰ نفر

چهارشنبه دمای کشور به اوج می‌رسد

۱۲ تیر ۱۳۹۶، ۱۷:۱۱
کد خبر: 203416
چهارشنبه دمای کشور به اوج می‌رسد

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا چهارشنبه (۱۴ تیرماه) افزایش نسبی دما در نیمه شمالی کشور پیش بینی می‌شود.

احد وظیفه، افزود: بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی طی امروز در برخی نقاط شمال غرب و غرب، برخی مناطق استان‌های شمالی به‌ویژه غرب مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی (هم دامنه‌های شمالی و هم دامنه‌های جنوبی)، البرز غربی، ارتفاعات زاگرس شمالی و مرکزی در ساعات بعد از ظهر رشد ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد. این شرایط روز سه شنبه(۱۳ تیرماه) نیزدر ارتفاعات البرز مرکزی تداوم خواهد داشت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی همچنین گفت: از بعد از ظهر امروز تا  فردا با وزش بادهای شرقی در مناطقی از شمال استان‌های اصفهان، قم ومرکزی تشکیل توده گرد و غبار دور از انتظار نیست.

به گفته وظیفه طی سه روز آینده در جنوب شرق و شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد و به ویژه منطقه زابل که با وزش باد شدید و گرد و خاک همراه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی، آسمان تهران در روز سه شنبه را کمی ابری در بعد از ظهر با همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش بینی و بیشینه و کمینه دمای هوا در این روز را ۳۹ و ۲۶ درجه سانتیگراد اعلام کرد. وضعیت آسمان تهران در روز چهارشنبه صاف تا کمی ابری گاهی همراه با با وزش باد پیش بینی شده است و بیشینه و کمینه دمای هوا در این روز ۴۰ و ۲۷ درجه سانتیگراد خواهد بود.

به گفته وی اهواز در دو روز آینده با بیشینه دمای ۵۰ و ۵۱ و کمینه دمای ۳۰ و ۳۱ درجه سانتیگراد، گرمترین استان کشور پیش‌بینی شده است.