۰ نفر

آمارهای عجیب از افراد مشغول در شهرداری مشهد

۳۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۳۲
کد خبر: 201217
آمارهای عجیب از افراد مشغول در شهرداری مشهد

دبیر و سخنگوی شورای پنجم شهر مشهد گفت: در چارت قانونی وزارت کشور تعداد 3600 نفر باید در شهرداری فعالیت کنند، اما طبق گزارشات رسیده در حال حاضر 8000 نفر در شهرداری فعالیت می‌کنند.

محمدرضا حیدری امروز 31 خردادماه در اولین نشست خبری با اصحاب رسانه که در تالار شهر برگزار شد، در پاسخ به ایسنا، اظهار کرد: در چارت مصوب حوزه شهردار 250 شغل مورد تاکید قرار گرفته شده است، اما در شرایط فعلی 450 نفر در این حوزه مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی در خصوص چالش‌های پیش روی مشهد، افزود: جلوی ریخت‌وپاش‌های عظیم در شهرداری را خواهیم گرفت برای مثال چرا باید موسسه‌ای برود و سالی 400 میلیون تومان در خصوص اجاره هزینه کند؟

از افتتاحیه‌های نمادین جلوگیری خواهیم کرد

منتخب پنجمین دوره از شورای شهر مشهد گفت: از افتتاحیه‌های نمادین و تبلیغات سنگین جلوگیری خواهیم کرد و از رسانه‌ها خواهش می‌کنم اگر ما نیز خطا کردیم تذکر بدهند، ما نسبت به حق‌الناس مسئول هستیم، در حال حاضر حوزه شهرسازی مشهد بر مبنایی پاسخ می‌دهد که به روز نیست؛ موضوع حمل نقل و ترافیک نیز یک چالش بسیار جدی است.

حیدری خاطرنشان کرد: طرح‌های بلاتکلیفی که از گذشته باقی مانده‌اند نیز از جمله چالش‌هاست و باید این طرح‌ها تعیین تکلیف شوند، در حوزه فرهنگی نیز کارشناسانی در کارگروهی مشغول به کار شده‌اند تا مشکلات را به صورت دقیق بررسی کنند.

وی با بیان اینکه به نشاط و شادابی شهر توجه خواهیم کرد و دغدغه‌ها و نگرانی‌های عالمان دینی و کارشناسان را در نظر می‌گیریم، یادآور شد: معتقدیم می‌توان نشاط و شادابی هنجارمند را در جامعه گسترش داد.

حیدری در خصوص نحوه انتخاب شهردار مشهد، یادآور شد: در مجموع 30 نفر و هر عضو منتخب دو نفر را مشخص می‌کنند که این انتخاب‌ها بر اساس سابقه فعالیت‌های بخش دولتی، خصوصی و موفقیت‌هایی که داشته‌اند، است.

وی اضافه کرد: در حوزه‌های عمران، شهرسازی، حمل و نقل، برنامه و بودجه و فرهنگی نظراتشان را دریافت می‌کنیم سپس این اطلاعات در اختیار منتخبین قرار می‌گیرد و آن‌ها در زمان مقرر 10 نفر از 30 نفر را انتخاب می‌کنند.

دبیر منتخبان شورای شهر مشهد با بیان اینکه برای 10 نفر متغیرهایی را تنظیم می‌کنیم و در حوزه مدیریت شهری از آن‌ها برنامه خواهیم خواست، ادامه داد: هر کدام از افراد در یک جلسه از برنامه خود دفاع می‌کنند و در نهایت به سه نفر خواهیم رسید که در روزهای پایانی تصمیم‌گیری نهایی را انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه از ظرفیت تخصص‌های دیگر استفاده می‌کنیم و در نهایت یک نفر را معرفی می‌کنیم، عنوان کرد: 15 تیرماه به 10 نفر و سوم مرداد ماه به یک نفر می‌رسیم.

حیدری یادآور شد: در خصوص بومی یا غیر بومی بودن بحث مفصلی شده و اولویت اصلی با شهردار بومی است.

وی با بیان اینکه هویت جریان اصلاح‌طلبی را کنار نمی‌گذاریم، اما قطعا مدیریت شهری را به یک فضای سیاسی تقلیل نخواهیم داد، عنوان کرد: با حفظ گرایش‌ها باید بتوانیم تلاش کنیم تا آینده‌ای بهتر برای شهر مشهد رقم بخورد.

سخنگوی منتخبان شورای شهر مشهد افزود: برای حفظ کرامت جامعه خبری و رسانه‌ای در کنار فعالیت اعضای شورای شهر کارگروه رسانه نیز شکل گرفته است که از این کارگروه درخواست شده تا سازوکار مناسبی را برای حوزه اطلاع‌رسانی شورا و شهرداری مشهد تنظیم کنند.

حیدری در خصوص رویکرد شورای پنجم با آستان قدس در پاسخ به ایسنا، گفت: رویکرد ما با آستان قدس تعاملی و بر اساس منافع مردم خواهد بود؛ در روزهای آتی جلساتی با تولیت آستان قدس خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه شهرداری کنونی درآمد آینده شهر را تهاتر کرده‌ و این موضوعات مشکلات زیادی را به وجود آورده است، خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم حاشیه شهر مشهد افزایش یابد و در این زمینه باید اقدامات لازم در نظر گرفته شود.

سخنگوی شورای پنجم شهر مشهد افزود: تلاش می‌کنیم در حوزه ایجاد اشتغال در حاشیه شهر نیز گام‌های بسیار مثبتی برداشته شود؛ اقدامات ما در حاشیه شهر خیرخواهانه نیست و در جهت توانمندی آنان فعالیت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: برخی گفتند انتخابات تایید شود فرش قرمز پهن می‌کنیم، فرش قرمز را نخواستیم لطفا از تصویب مصوبه‌هایی که برای آینده شورا تعهد ایجاد می‌کند، جلوگیری کنید.

حیدری با بیان اینکه در بافت فرسوده حرم مطهر رضوی باید دغدغه‌های مردم در نظر گرفته شود، ادامه داد: درخواست شده که در این خصوص تجدیدنظر شود، مشاور جدید در این زمینه منصوب شده و طرح را آماده کرده است.

دبیر و سخنگوی شورای پنجم شهر مشهد افزود: در خصوص انتخابات هیات رئیسه نیز در هفته نخست مرداد ماه تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

حیدری عنوان کرد: شهر بر مبنای خرد جمعی اداره خواهد شد و تلاش می‌کنیم آینده ای بهتر برای شهر رقم بخورد.

وی افزود: از مدیران می‌خواهیم در خصوص هبه‌ها و قراردادهایی که بار مالی و حقوقی دارد، اجازه دهند شورای پنجم تصمیم‌گیری کند.

حیدری با اشاره به اینکه مدیرانی که در این فرآیند تصمیم‌گیری نقش داشته‌اند باید پاسخگو باشند، اضافه کرد: بدنه کارشناسی شهرداری را سرمایه اصلی سازمان می‌دانیم و از شهردار منتخب خواهیم خواست از ظرفیت داخل شهرداری استفاده کند.