۰ نفر

ابلاغیه رسمی برای سفرهای نیمه خرداد ماه

۱۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۰۹
کد خبر: 197199
ابلاغیه رسمی برای سفرهای نیمه خرداد ماه

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با صدور ابلاغیه‌ای به ستادهای اجرایی خدمات سفر استانها به مناسبت تعطیلات نیمه خرداد، دستورالعمل‌هایی را مشخص کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین،  در ابلاغیه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به ستادهای استانی آمده است؛ «با توجه به این که به مناسبت برگزاری مراسم بزرگداشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) اغلب هموطنان عزیز طی روزهای آتی تا نیمه هفته آینده یا به سمت تهران برای حضور در حرم مطهر حرکت خواهند کرد و یا برای حضور در مراسم گرامیداشت 15 خرداد به زادگاه خود سفر می‌کنند، در این بازه زمانی شاهد بوجود آمدن حجم پر ترافیک ترددها در محورهای مواصلاتی و حضور مسافران، زائران و گردشگران در سطح شهرها و جاده‌های کشور هستیم. لذا با توجه به مراتب مذکور و نظر به ضرورت ارائه خدمات مناسب به هموطنان عزیز مسافر، مقتضی است نسبت به برنامه‌ریزی برای فعال بودن ستادهای استانی و مدیریت سفر این ایام، موارد ذیل مورد توجه و اقدام قرارگرفته و نتیجه را به دبیرخانه ستاد مرکزی منعکس کنند:

1- پیگیری فعال بودن واحدهای استانی دستگاه های عضو ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر در سطح استان به محوریت فرمانداری‌ها جهت ساماندهی و ارائه خدمات در تعطیلات مذکور.

2- همکاری و مشارکت فعال در برنامه‌های گرامیداشت مراسم ارتحال امام (ره) و 15 خرداد.

3- انجام تبلیغات محیطی به منظور معرفی امکانات، رویدادهای فرهنگی و معرفی برنامه‌های بزرگداشت مراسم ارتحال.

4-برنامه ریزی برای ارائه خدمات مناسب ایمنی، امنیتی، انتظامی، ترافیکی، حمل ونقل و امداد ونجات و خدمات بهداشتی و درمانی و اسکان و اقامت در معابر شهرهای استان بویژه در محیط‌های طبیعی و تفرجکاه‌ها با مشارکت دستگاه‌های عضو ستاد.

5- هماهنگی با سازمان متولی به منظور آماده‌سازی زیارتگاه‌ها، بقاع و اماکن متبرکه بخصوص درشهرها و روستاهای زیارتی.

6- آماده‌سازی محوطه‌های تاریخی وگردشگری، موزه‌ها و سایر اماکن مورد توجه مسافران وگردشگران.

7-برنامه ریزی به منظور برگزاری مراسم آئینی و همچنین نمایشگاه‌ها وبازارچه‌های عرضه صنایع دستی و هنرهای سنتی.

8- توزیع اقلام تبلیغاتی به منظور اطلاع رسانی و راهنمایی مسافران، زائران وگردشگران.

9-تشکیل کمیته مشترک نظارت با همکاری دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان برای نظارت بر فعالیت مراکز خدماتی، رفاهی و مراکز پذیرایی بین راهی و نظارت بر نحوه عرضه ارزاق عمومی و نظارت بر کار واحدهای خدمات رسان.

10- راه‌اندازی و فعال‌سازی سامانه‌های رسیدگی به شکایات اعم از 09629، و یا سایر روش‌ها جهت دریافت و پیگیری شکایات و پیش‌بینی و اتخاذ تدابیر مناسب برای هدایت، خدمات رسانی و اسکان مسافران در مواقع بروز حوادث غیرمترقبه احتمالی.»