۰ نفر

روزهای کم رونق‌ گالری‌ها در هفته دوم خرداد

۱۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۲۸
کد خبر: 197193
روزهای کم رونق‌ گالری‌ها در هفته دوم خرداد

دومین آدینه از خرداد ماه همراه شده است با استقبال نه چندان با شکوه گالری‌ها و نگارخانه‌های شهر تهران از علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی، در این هفته تنها شاهد هشت افتتاحیه خواهیم بود.

آخرین روز از دومین هفته خرداد ماه شاهد کم فروغی گالری ها و نگارخانه های شهر تهران هستیم، در روز جمعه 12 خرداد تنها هشت نمایشگاه افتتاح خواهد شد که این میزان در مقایسه با تعداد نمایشگاه های برپاشده در اواخر سال که به عنوان کم رونق‌ترین روزها برای هنرهای تجسمی شناخته می‌شود هم بسیار کمتر است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، دومین هفته خرداد با ماه رمضان و سالروز رحلت امام خمینی (ره) مصادف شده است. در این هفته شاهد برگزاری نمایشگاه طراحی پوستر اسماالحسنی که به مناسبت ایام ماه رمضان در خانه هنرمندان ایران برپا شده است هم خواهیم بود.

همچنین نمایشگاه منتخب آثار موزه هنرهای معاصر تهران با عنوان «مسافران برلین و رم» تا خردادماه 96 در موزه هنرهای معاصر دایر است.

نمایشگاه‌های هفته دوم خرداد از تنوع نسبتا زیادی برخوردار نیستند که این مسئله با توجه به تعداد اندک آن‌ها قابل پذیرش است، این هفته شاهد هنرهای نقاشی، چیدمان و طراحی خواهیم بود.

در این هفته 24 نمایشگاه در گالری ها و نگارخانه های شهر تهران برپا خواهد بود که هشت نمایشگاه این جمعه افتتاح می شوند.

در ادامه با هنرمندان، آثارشان و جزییات برگزاری نمایشگاه‌‌ها بیشتر آشنا خواهید شد:

گالری اُ: نمایشگاه نقاشی‌های زهرا ایمانی که «نخ ناکوک» نام دارد از 12 تا 30 خرداد برپاست.

گالری ایده پارسی: نمایشگاه پُست آپوکالیپتیک 12 خرداد افتتاح می‌شود و آثاری از  17 هنرمند به نمایش گذاشته خواهد شد. از هنرمندان حاضر در این نمایشگاه می‌توان به امیر علیمی، زهرا محمدی، میلاد صفا بخش، حمید وفایی ملامحمود، امیرحسین جباری، فراز حبیب اللهیان، محمد رخ صفت، گلاره ابراهیم قربانی، کوشا موسوی، عبدالرحمن مجرد، فاطمه قلی زاده وزوانی، امیرحسین مولایی زاده، آرش علیمحمدی، سندس حمیدیان، حسام الدین گل محمدی، مبینا میر عابدینی، صدرا شریفی، صبا مهدوی، سروش نادری، امیرحسین نقیبی، اشاره نمود.

گردآوری آثار را هم امیرحسین جباری به عهده داشته است. این نمایشگاه تا روز 18 خرداد پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری خط سفید: نمایشگاه انفرادی نقاشی افروز یثربی 12 تا 17 خرداد ماه میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.

گالری ژس: نمایشگاه گروهی نقاشی‌های هنرمندان متولدین دهه 40 با عنوان «اصل و نسل» از 12 خرداد برپا می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند تا چهارم تیر ماه از افطار تا سحر از این نمایشگاه دیدن کنند.

گالری مژده: قرار است به پاس فعالیت‌های هنری شیوا عینی، از هنرمندان بااستعداد و جوان کشورمان که بر اثر حادثه‌ای درگذشت، همزمان با برگزاری یک مراسم یادبود، نمایشگاهی از آثارش به نمایش در بیاید. این آثار بیشتر مربوط به دوران پایان نامه عینی و همین‌طور آثار نیمه‌تمام و آثار دوره‌های مختلف کاری اوست. مراسم یابود عینی جمعه 12 خرداد ماه از ساعت 18 برگزار می‌شود.

گالری هفت ثمر: نمایشگاه انفرادی نقاشی شقایق ماندگار از 12 تا 17 خرداد برگزار می‌شود.

گالری طراحان آزاد: نمایشگاه چیدمان ستاره شهبازی با عنوان «آنتدوم 2» از جمعه 12 تا 23 خرداد میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

شهبازی بیشتر با طراحی‌ها و چیدمان‌هایش که اساساً بر پایه‌ یافته‌هایِ دیداری‌ که توسط هنرمند به صورت دیجیتال دستکاری شده‌اند شناخته می‌شود. «آنتِدوم» از ناتوانی هنرمند در دست‌وپنجه نرم کردن با خشونتی که بر بدن وارد می‌شود، نشأت می‌گیرد. این خشونت، نه تنها با تولید تصاویر، بلکه در چرخش آن‌ها ضبط و مجسم شده است. چیدمان مکان‌ محورِ شهبازی در «آنتدوم ۲» شامل عناصر دیداری و شنیداری است که ناقل حس آسیب‌پذیری در نتیجه‌ تغییر مرزها بین بدن خصوصی و عمومی است.

خانه هنرمندان ایران: نمایشگاه طراحی پوستر «نشانی آفتاب» به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) برپاست.