۰ نفر

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور:

گرد و غبار سه استان کشور را در بر می‌گیرد

۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۲۵
کد خبر: 196620
گرد و غبار سه استان کشور را در بر می‌گیرد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از وزش باد و گردوخاک در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: طی سه روز آینده وزش باد موجب کاهش دید افقی ساکنان شهرهایی همچون زابل، ایلام و خوزستان خواهد شد.

احدوظیفه  درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: طی سه روز آینده آسمان اغلب نقاط کشور آفتابی خواهد بود و جوی نسبتاً پایدار در اکثریت استانهای کشور پدید خواهد آمد.

وی ادامه داد: فقط در روز پنجشنبه برخی شهرهای شمالی استانهای واقع در شمال غرب با افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق و وزش باد مواجه خواهند شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برای نوار شرقی کشور، در بعضی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق به‌ویژه در منطقه زابل با گردوخاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا همراه خواهد بود.

به گفته وظیفه در 72 ساعت آتی استانهای خوزستان و ایلام به سبب وزش باد شدید با وقوع گردوخاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا مواجه خواهند شد.

وی همچنین از وزش باد شدید و مواج بودن خلیج فارس و شرق دریای عمان خبرداد و تاکید کرد: مسافران و ترددکنندگان در این مسیر باید به هشدارهای لازم توجه داشته باشند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور، شهرکرد با 6 درجه بالای صفر را خنک‌ترین و اهواز با 46 درجه بالای صفر را گرمترین مراکز استان دانست و گفت: دمای هوای تهران نیز در گرمترین لحظات به 34 درجه بالای صفر رسید که جوی نسبتاً آرام دراستان تهرا ن پدید می‌آید.