۰ نفر

شرکت‌کردن بیش‌از ۴۱ میلیون‌نفر در انتخابات شوراها

۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۴۵
کد خبر: 194966
شرکت‌کردن بیش‌از ۴۱ میلیون‌نفر در انتخابات شوراها

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، بیش از ۴۱ میلیون نفر شرکت کردند.

علی پورعلی مطلق در این باره اظهار کرد: قرائت آرا در ۳۹ هزار روستای ما انجام و اعلام شده است که در واقع آمار و ارقام مربوط به شوراها توسط فرمانداری ها و بخشداری ها اعلام می شود اما براساس آمار اولیه‌ای که ما داریم در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این دوره بیش از ۴۱ میلیون نفر شرکت کرده اند.  

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی گفت: همچنین هزار و ۲۴۰ شهر داریم که در این شهرها نیز انتخابات برگزار و  نتایج آن نیز اعلام شد.  

دبیر ستاد انتخابات کشور افزود: الحمدلله نه در روستاها و نه در شهرها جایی نداریم که نتایج اعلام نشده باشد و انتخابات با آرامش کامل و کمترین مشکل برگزار شد.  

وی گفت: در این دوره از انتخابات شوراها در ۱۴۱ شهر از هزار و ۲۴۰ شهری که داریم انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شد که به گفته هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شهر و روستا بسیار کار خوبی بوده است و اگر بخواهیم به صورت درصدی اعلام کنیم، ۹۵ درصد آن اهداف مورد نظر تحقق پیدا کرده است.  

پورعلی مطلق ادامه داد: حتی در برخی از این شهرها با توجه به اینکه جمعیت قابل توجهی هم دارد نتایج شمارش آرا در این شهرها از روستاهای ما نیز زودتر اعلام شد و این بسیار حائز اهمیت است.

دبیر ستاد انتخابات کشور درباره فعالیت های اجرایی نیز گفت: یک هیات اجرایی نیز برای شوراهای اسلامی شهر و روستا داشتیم که هزار و ۴۸۷ نفر بودند.  

وی افزود: برای شوراهای اسلامی شهر و روستا باید بیش از ۱۳۱ هزار و ۸۵۴ نفر انتخاب می شدند که از این تعداد ۶ هزار و ۷۵۱ نفر مربوط به شهرها هستند که یک جمعیت حائز اهمیت است.  

پورعلی مطلق ادامه داد: همچنین در این دوره از انتخابات ۳۹ هزار روستای ما دارای شورا شدند که اگر بخواهیم با دوره گذشته مقایسه کنیم، در این دوره حدودا ۴ هزار شورای جدیدی در روستاهای ما شکل گرفت.  

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری ۱۷۰ هزار و ۲۰۰ نفر در خارج از کشور شرکت کردند که در مقایسه با دوره یازدهم افزایش مشارکت داشتیم.

پورعلی مطلق از مردم به خاطر حماسه حضور در پای صندوق های رای تشکر کرد و افزود: با انتخاباتی که برگزاری کردیم در مجموع ۳۷ دوره انتخابات در ۳۹ سال گذشته برگزار کردیم که مردم در این مدت همچنان پای کار هستند و با حضور در پای صندوق های رای به نظام عشق می ورزند و با حضور خود حماسه می افرینند.  

دبیر هیات اجرایی مرکزی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما در ۲۹ اردیبهشت سه انتخابات برگزار کردیم که یکی انتخابات ریاست جمهوری، دیگری انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و سومی نیز انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی بود.  

وی افزود : ما در این دوره از انتخابات دو ستاد انتخابات تشکیل دادیم که ستاد مربوط به برگزاری انتخابات در داخل کشور برای انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی بود و ستاد دیگر برگزاری انتخابات در خارج از کشور  برای ریاست جمهوری بود.  

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: ما در این دوره از انتخابات هزار و ۶۰ هیات اجرایی برای ریاست جمهور داشتیم که ترکیبش مردمی بود و فقط تعداد اندکی از مدیران ما در این ترکیب حضور دارند.  

وی ادامه داد: یعنی اگر در بحث ریاست جمهوری ۱۳ نفر هیات اجرایی داشته باشیم، ۴ نفر افراد حقوقی و مابقی از اقشار مردم هستند که از همه اقشار دراین ترکیب حضور دارند.  

پورعلی مطلق گفت با بیان اینکه در این دوره از انتخابات یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر عوامل اجرایی داشتیم، گفت: ما در دوره یازدهم انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور ۲۶۹ شعبه داشتیم که در این دوره به ۳۱۰ شعبه افزایش پیدا کرد که حدود ۱۷ - ۱۸ افزایش شعبه داشتیم  و در خیلی از کشورها تعداد شعبه اخذ رای ما افزایش پیدا کرد.  

وی با بیان اینکه ما این دوره در ۱۳۳ نمایندگی و کشور هیات اجرایی داشتیم گفت: همچنان که در داخل هیات اجرایی داریم در خارج از کشور نیز هم هیات اجرایی داشتیم و هم هیات نظارت، که از سوی شورای نگهبان انتخاب شد.

پورعلی مطلق ادامه داد: اگر به صورت دوره ای، میزان مشارکت در خارج از کشور را با دوره دوازدهم مقایسه کنیم تعداد آرا شرکت کنندگان ما در دوره یازدهم  ۱۰۹ هزار نفر بود اما در این دوره تعداد رای دهندگان ۱۷۰ هزار و ۲۰۰ نفر بود که باز هم افزایش داشتیم.

وی به تفکیک آرا نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور اشاره کرد و گفت: براساس نتایج آرا در خارج از کشور آقای حسن روحانی ۱۳۵ هزار و ۹۷۶ رای یعنی ۷۹ و ۴ دهم درصد آرا و حجت اسلام و المسلمین رئیسی ۳۰ هزار و ۸۹ رای یعنی ۱۸ و ۱۳ صدم درصد آرا را کسب کرده اند.  

دبیر ستاد انتخابات کشور افزود: همچنین آقایان میرسلیم یک هزار و ۲۰ رای یعنی ۵۹ صدم درصد و هاشمی طبا ۵۳۶ رای یعنی۳۱ صدم درصد آرا را کسب کرده است.