۰ نفر

هیچ کس توانایی خرید این الماس را ندارد +عکس

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۰:۲۳
کد خبر: 193496
هیچ کس توانایی خرید این الماس را ندارد +عکس

بزرگترین الماس جهان به قدری گران است که کسی قادر به خرید آن نیست.

دولت سیرالئون پیشنهاد 7.8 میلیون دلاری فروش بزرگترین الماس حال حاضر جهان را نپذیرفت و دلیل آن را بالاتر بودن ارزش واقعی این الماس عنوان کرد.

این الماس بزرگ ماه مارس بوسیله یک کشیش مسیحی در شرق کشور کشف و برای فروش تحویل دولت داده شد. الماس کشف شده 709 قیراط وزن داشته و دومین الماس بزرگ کشف شده در سیرالئون است. پیش از این، در سال 1972 یک الماس 969 قیراطی در سیرالئون کشف شده بود. این الماس سپس به قطعات کوچکتری تقسیم شد.

گرانترین الماس

دولت سیرالئون روز پنجشنبه یک مزایده برای فروش این الماس به راه انداخت که بازرگان بلژیکی با پیشنهاد 7.8 میلیون دلار، بالاترین رقم را برای خرید این الماس ارائه داد.

رئیس آژانس ملی معادن سیرالئون اعلام کرد قیمت پیشنهاد شده تناسبی با ارزش واقعی الماس ندارد و برای رسیدن به قیمت واقعی آن، باید الماس را در یک مزایده بین‌المللی در معرض فروش گذاشت.

گرانترین الماس

انتظار می‌رود قیمت این قطعه یکپارچه الماس دست‌کم تا 50 میلیون دلار برسد.

بزرگترین الماسی که تاکنون کشف شده است متعلق به آفریقای جنوبی بوده که در سال 1905 با 3 هزار و 107 قیراط وزن کشف شد. این الماس سپس برای فروش به قطعات کوچکتری تقسیم شد و به همین دلیل الماس 709 قیراطی سیرالئون هم‌اکنون بزرگترین الماس یکپارچه جهان است.