۰ نفر

ساخت دیوار مرزی بین ترکیه و ایران بزودی آغاز می‌شود

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۰:۲۱
کد خبر: 193263
ساخت دیوار مرزی بین ترکیه و ایران بزودی آغاز می‌شود

رئیس اداره مجتمع‌های مسکونی وابسته به نخست وزیری ترکیه از شروع عملیات ساخت دیوار 144 کیلومتری در مرز ایران و پایان مرحله اول آن تا اکتبر امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی؛ ارگون توران گفت: دیوار حائل در مرز ترکیه و ایران در استان های ایغدیر و آغری و به طول 144 کیلومتر احداث خواهد شد. در طول این دیوار نیز راهی برای دسترسی احداث خواهیم کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، وی اظهار داشت: این پروژه در 5 مرحله انجام خواهد شد که مناقصه آن انجام شده است. در حال حاضر عملیات ساخت کارگاه های ساخت و ساز و تملک و تحویل اراضی مورد نظر را انجام می‌دهیم. مرحله اول پروژه اکتبر امسال به پایان خواهد رسید.

این مقام دولت ترکیه با اشاره به اینکه پانزده درب در طول این دیوار ساخته خواهد شد افزود: برای ساخت این درب‌ها از مطمئن‌ترین مواد و تجهیزات استفاده می‌کنیم.شیشه‌های ضد گلوله در این درب‌ها تعبیه خواهد شد. همچنین دیوارها قابلیت حمل و نقل دارند و برای ساخت این دیوارها از بتن‌ با سطح مقاومت بالا به شکل بلوک استفاده کرده‌ایم.

توران با بیان اینکه در این پروژه 511 کیلومتری، 97.27 کیلومتر دیوار در استان ختای، 67.41 کیلومتر در استان کیلیس، 38.10 کیلومتر در استان غازی عنتپ، 194.84 کیلومتر در استان شانلی‌اورفا، 66.81 کیلومتر در استان ماردین و 47.34 کیلومتر دیوار در استان شرناق احداث خواهد شد اضافه کرد: تاکنون مجموعا 290 کیلومتر در مرزهای استانی به پایان رسیده که این دیوارها 2 متر عرض، 3 متر ارتفاع و 7 تن وزن دارند و ارتفاع دیوارها با سیم‌خاردار به 4 متر می‌رسد.