۰ نفر

آملی لاریجانی: آرای مردم در انتخابات تعیین‌کننده است

۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۴۵
کد خبر: 189442
آملی لاریجانی: آرای مردم در انتخابات تعیین‌کننده است

رئیس قوه قضاییه در اختتامیه بیست و دومین همایش سراسری فرماندهان، روسا و مدیران ناجا اظهارکرد: امنیت کشور امنیتی مثال زدنی در منطقه است و به فضل جهاد دستگاه های مربوطه امروز امنیت در کشور ما پایدار است.

آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه در اختتامیه بیست و دومین همایش سراسری فرماندهان، روسا و مدیران ناجا ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام موسی کاظم (ع) اظهار کرد: از خداوند متعال می‌خواهیم قلوب همه ما را به انوار رحمت اهلبیت (ع) هر روز بیش از پیش منور گرداند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، وی ضمن قدردانی از فرماندهان ناجا و پرسنل خدوم نیروی انتظامی در سراسر کشور، گفت: مسئله امنیت برای کشور یک نیاز اساسی است که بدون آن زندگی برای مردم آسان نخواهد بود.

آیت الله آملی لاریجانی تصریح کرد: نیروی انتظامی برحسب قانون ارتباط تنگاتنگی با دستگاه قضایی دارد و ضابط دستگاه قضایی است. پرسنل نیروی انتظامی تحت تعلیمات دادستان عمل می‌کنند و تعامل و هماهنگی این دو دستگاه موجب ارتقاء امنیت می‌شود.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: امنیت کشور امنیتی مثال زدنی در منطقه است و به فضل جهاد دستگاه‌های مربوطه امروز در کشور امنیت مستقر است، با وجود اینکه کشورهای سلطه در کشورهای همسایه برای ایجاد ناامنی اهتمام دارند ولی امنیت در کشورمان پایدار است.

 وی افزود: نظام جمهوری اسلامی با معماری معمار بزرگ انقلاب بنا شد و مردمسالاری دینی مبتنی بر آرا و اعتماد مردم در چارچوب ارزش‌های الهی است که ما را از بقیه نظام‌های سیاسی جدا می‌کند.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به چالش‌های پیش‌روی نظام‌های لیبرال - دمکراسی گفت: نظام‌های لیبرال - دمکراسی امروز شاهد چالش‌های زیادی هستند و در مغرب زمین لیبرال دمکراسی در مقام نظر نتوانسته پارادوکس‌ها را حل کند.

رییس دستگاه قضا در ادامه افزود: در نظام جمهوری اسلامی آرای مردم تعیین کننده است قانون اساسی جمهوری اسلامی تصریح دارد که این نظام مبتنی بر توحید است و خدمت در چنین حکومتی که اساس آن توحید است با خدمت در نظام‌های دیگر فرق دارد، شما دیدید که در تبلیغات ریاست جمهوری آمریکا اخلاق و ارزش‌های اخلاقی قربانی شد.

آیت الله آملی لاریجانی اظهارکرد: بافت یک نظام وقتی بر ارزش‌های الهی باشد، ولی فقیهِ آن یک زندگی زاهدانه دارد که اگر آن را با نظام لیبرال- دمکراسی مقایسه کنید خواهید دید که خدمت در نظام جمهوری اسلامی عبادت است که از جهات مختلف باید در این زمینه تلاش کرد.

وی گفت: جمهوری اسلامی برای همه ما فضای جدیدی برای تنفس ایجاد کرده است و بستری را برای تعالی کسانی که در این سرزمین زندگی می‌کنند فراهم کرده است. جمهوری اسلامی هر چه در توان داشته در مسیر این اهداف والا به مردم منطقه کمک کرده است و خدمت به این نظام عبادت است.

آیت الله آملی لاریجانی خطاب به فرماندهان ناجا بیان کرد: بین شما و آن نیروی مسلحی که در آمریکا به او فرمان می‌دهند که یک جنایتی را انجام دهد فرق وجود دارد. منظور نیروهایی است که در یمن، عراق و دیگر کشورها آن جنایت‌ها را انجام می‌دهند؛ اما ارکان عمل شما ارکان عبادی است؛ ارکان عمل شما عبارت از تقرب الی الله است. شما متدین هستید و در مسیر تعالیِ به حق حرکت می‌کنید.

رئیس دستگاه قضا افزود: انصاف این است که بگوییم جمهوری اسلامی ایران برای همه ما یک فضای جدید برای تنفس کردن ایجاد کرده  و یک بستر برای سبک زندگی جدید مهیا ساخته است.

وی بیان کرد: اگر در گوشه و کنار هم مشکلی وجود دارد قصور ازخود ماست؛ چون نظام بستر را برای تعالی و رشد فراهم کرده است.

آیت الله آملی لاریجانی تصریح کرد: نفس کمک به نظام جمهوری اسلامی ایران، عبادت است. این موضوع را زمانی متوجه می‌شویم که به شعار‌های این نظام توجه کنیم. جمهوری اسلامی ایران در مقام گفته و شعار از مستضعفین حمایت کرده و همین راه را تاکنون ادامه داده است. از بعد از انقلاب هم تاکنون یک سخن همیشه بلند بوده است و آن دفاع از مستضعفین و ارزش‌های الهی است، حکومت‌های منطقه را ببینید که چه شرایطی دارند و چقدر حرکت‌های عجیب داشته اند. بسیاری از این حکومتها ادعای حمایت از مردم فلسطین را داشته‌اند؛ اما در خفا با رژیم اسرائیل ارتباط برقرار می‌کنند. حتی مقامات سعودی ادعا دارند که راه پیامبر را ادامه می‌دهند؛ اما درعمل مسیر رژیم صهیونیستی را طی می‌کنند؛ به طوری که همین چند روز اخیر نخست وزیر اسرائیل گفته است که ما بهترین روابط را با سعودی‌ها داریم.

وی تصریح کرد: اگر در این نظام تلاش و خدمت کنیم تلاش ما عبادت حساب می‌شود که این خدمت کردن دو عنوان دارد. یکی خدمت به استمرار و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران و دوم کمک به خلق؛ خلقی که در روایات به عیال الله تعبیر می‌شود. خدمت به مردم از بزرگترین عبادات محسوب می‌شود.

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه به بیان نکاتی در رابطه با کمک به خلق پرداخت و با بیان روایات مختلفی این موضوع را مورد تاکید قرار داد و گفت: خدمتی که در میان مردم انجام می‌دهید و قضای حوائج مومنین بسیار ارزشمند است.

 

وی ادامه داد: در اصول کافی در ضمن روایتی اشاره شده که اگر کسی شب را صبح کند و اهتمام به رفع مشکلات مسلمین نداشته باشد مسلمان نیست.

 

آیت الله املی لاریجانی به بیان روایتی از امام صادق(ع) پرداخت و گفت: خدمت شما هر قدمش عبادت است و هر گامی برای امنیت کشور و رفع گرفتاری مردم بردارید عبادت است. اگر قدر این موضوع را بدانیم حالمان عوض و باطنمان نورانی می‌شود.

وی تصریح کرد: شما بزرگواران در یک سفره عظیم خدمت الهی نشسته‌اید و حیف است که توجه نداشته باشید و باید خدمت را با توجه انجام دهید تا درون‌تان نورانی شود و پیش حق تعالی محبوب خواهید شد.

آیت الله املی لاریجانی ادامه داد: نیروی انتظامی در جمهوری اسلامی وظایف بسیاری به عهده دارد و در ماده ٣ قانون مصوب سال ٦٩ عنوان شده که هدف از تشکیل نیروی انتظامی استقرار نظم و امنیت و اسایش جامعه و نگهبانی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است، قانون، وظیفه نیروی انتظامی را کاملا با اهداف نظام متصل کرده که هدف از تشکیل این نیرو را پاسداری از دستاودهای انقلاب قرار داده است.

 

 وی اضافه کرد: در ماده ٤ نیز وظایف نیروی انتظامی را برشمرده شده است، در بند هشتم نیز انجام وظایفی که طبق قانون به عنوان ضابط قوه قضاییه باید نیروی انتظامی انجام دهد مورد تاکید است.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به حضور آمریکایی‌ها در افغانستان و افزایش تولید مواد مخدر در این کشور گفت: مبارزه با مواد مخدر بر عهده نیروی انتظامی است. در افغانستان تولید مواد مخدر پس از استقرار امریکا بیشتر شده است ولی جمهوری اسلامی محکم ایستاده و یکی از افتخارات نیروی انتظامی که در این راه شهدای زیادی نیز داده است مبارزه با قاچاق مواد مخدر است که اگر این مجاهدت‌ها نبود کشور از دست رفته بود و مواد مخدر همه جا را می گرفت.

رئیس قوه قضائیه در ادامه به تبیین وظایف ضابط قضایی در پیشگیری از وقوع جرم پرداخت و گفت: چه نیروی انتظامی و چه قوای دیگر اگر بخواهیم وظایفی که قانون بر عهده ما گذاشته است را انجام دهیم باید در یک چارچوب معقول انجام دهیم و این میسر نمی‌شود مگر اینکه ریشه‌ها را حل کنیم. تمام محور نظام جمهوری اسلامی بر پایه توحید است و از نگاه توحیدی ریشه همه چیز است و اگر می خواهیم زندگیمان نورانی باشد راه آن چرخش به سمت توحید و توجه به حق تعالی است.

وی گفت: قرآن می فرماید " وَهُوَ مَعَکُمْ أَیْنَمَا کُنْتُمْ "یعنی او همواره با شماست. باید به قرآن توجه کرد و به آن عمل نمود.اگر می خواهیم کارمان درست شود و امورات کشور به درستی انجام شود تنها راهش رجوع به حق تعالی است.

آیت الله آملی لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: انسان با حق تعالی یک قدم فاصله دارد و در مسیر حرکت به حق هست و اگر با توجه و یقین حرکت کند حق متعال در تمام مسیر با او خواهد بود.