۰ نفر

نافرمانی «احمدی‌نژاد» از توصیه رهبری فتح باب فتنه جدیدی است

۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۰:۳۴
کد خبر: 188481
نافرمانی «احمدی‌نژاد» از توصیه رهبری فتح باب فتنه جدیدی است

یک عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ثبت‌نام رییس دولت‌های نهم و دهم در انتخابات ریاست جمهوری گفت که در صورت تأیید صلاحیت وی از سوی شورای نگهبان، از مجلس شورای اسلامی استعفا خواهد داد.

 محمدقسیم عثمانی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس اظهار کرد: نافرمانی احمدی نژاد از توصیه رهبری فتح باب فتنه‌ای جدید است و نشان می دهد که یک جریان خطرناک به دنبال تغییر ساختار و زیر پا گذاشتن قانون اساسی است. وقتی رییس جمهور گذشته کاندیدا می‌شود و به توصیه رهبری اعتنا نمی‌کند از مردم چه انتظاری می‌توان داشت؟ (الناس علی دین ملوکهم)

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی افزود: امروز مدافعین و هواداران احمدی نژاد دیگر اصولگرایان و پابرهنگان نیستند بلکه جریان اپوزیسیون و مخالفان ولایت فقیه و نظام اسلامی ما هستند و اگر شورای نگهبان صلاحیت چنین فردی را که نماد تخطی از قانون و نافرمانی از رهبری و فریبکاری است، تأیید کند، چیزی از کشور باقی نمی‌ماند.

این عضو فراکسیون امید مجلس یادآور شد: امروز همه ولایتمداران کشور اعم از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان چشم امیدشان به شورای نگهبان است. اگر شورای نگهبان صلاحیت احمدی نژاد و جریانش را تأیید کند من اولین کسی هستم که از مجلس شورای اسلامی استعفا می‌دهم. زیرا نمی‌خواهم مورد تأیید شورای نگهبانی باشم که صلاحیت ضد ولایت فقیه را تأیید کرده است.

عثمانی با بیان اینکه شهرستان بوکان امروز به دژ مستحکمی در مقابل دشمنان ایران تبدیل شده، اضافه کرد: من از دیاری آمده‌ام که مردانش اسوه مردانگی و زنانش اسوه اخلاق، شرف و غیرت هستند، جوانانش در علم و تقوا سرآمدند و بیشترین فارغ التحصیلان دانشگاهی را در غرب کشور دارد و روحانیونش سرآمد روحانیون غرب کشور هستند. از دیاری آمده‌ام که کشاورزانش بیشترین محصول را به کشور تقدیم داشته است، معلمان و استادانش سرآمد معلمان و استادان کشور هستند و بیشترین رشد جمعیت را در کشور دارد.

نماینده مردم بوکان در مجلس با اشاره به کشتار جمعی ژنوساید  اضافه کرد: 29 سال پیش صدام ملعون با کشتار جمعی و نسل کشی بیش از 182 هزار کُرد بی دفاع را به صورت دسته جمعی به شهادت رساند؛ هرچند که این جنایت در تاریخ بشریت بی سابقه است، اما باید دانست که رژیم بعث ساخته و پرداخته آمریکای جنایتکار بود و همه اقدامات رژیم بعث به فرماندهی واشنگتن صورت گرفته بود.

وی ادامه داد: آمریکا رژیم بعث را به نماد جنایت تبدیل کرد و خود با این رژیم درافتاد تا در افکار بین‌المللی و اذهان عمومی آمریکا ضد جنایتکار معرفی شود، اما امروز نقشه آمریکا برای همه مشخص است، در ابتدا جنایتکار را خلق می کنند؛ سپس از طریق مقابله با آن می ‌خواهند خود را ناجی ملت‌ها و ناظم ضابطه های بین‌المللی معرفی کنند.

این عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه "داعش" نیز نسخه دیگری از رژیم "بعث "است که از طریق دولت‌های غربی و عربی مورد حمایت آمریکا در منطقه تغذیه می‌شود، تصریح کرد: داعش بزرگترین جنایت‌ها را انجام می‌دهد و سپس آمریکا تلاش می‌کند با این جریان مخوف به مبارزه بپردازد تا در اذهان عمومی جایگاه بشردوستانه برای خود ایجاد کند اما ملت‌های آگاه دیگر گول این نقشه‌های شوم را نخواهد خورد.

عثمانی در پایان گفت: عامل "ژنوساید" و همه کشتارهایی که امروز در منطقه رخ می دهد؛ آمریکای جنایتکار است، قتل عام فجیع ده ها زن و کودک بی‌گناه توسط تروریست‌های جنایتکار در سوریه با حمایت آمریکا انجام شده است که قلب آزادگان جهان را جریحه‌دار کرد؛ بنابراین انتظار می رود که اقدام جدی در عرصه بین‌المللی در این زمینه صورت گیرد.