۰ نفر

از سرگیری حج‌عمره پس از برگزاری حج‌تمتع امسال

۲۲ فروردین ۱۳۹۶، ۹:۴۸
کد خبر: 187134
از سرگیری حج‌عمره پس از برگزاری حج‌تمتع امسال

سرپرست سازمان حج و زیارت گفت: اگر در حج تمتع امسال مشکلات وجود نداشته باشد، از سرگیری اعزام عمره را مورد توجه قرار می دهیم.

حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت در نشست  عصر روز گذشته شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری گفت: کارها و برنامه های مورد نظر حج 96 به خوبی پیش می رود و مشکل خاصی وجود ندارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، قاضی عسکرسفر اخیر سرپرست سازمان حج وزیارت و هیئت های کارشناسی به عربستان برای پیگیری مفاد تفاهم نامه حج را مفید دانست و افزود: با توجه به مذاکرات صورت گرفته مسیربرای تحقق اهداف مورد نظردرحوزه حج فراهم و شرایط مساعدی ایجاد شده است و درخصوص مسایل اجرائی حج پیش روی زائران نگرانی وجود ندارد.

درادامه این جلسه  حمید محمدی به تفصیل محورهای مذاکرات خود با وزیر حج عربستان را بیان وتاکید کرد: دراین گفتگوها مسایل اجرایی و توافقات صورت گرفته در تفاهم نامه حج مطرح و به صورت دقیق بررسی شد و کارها و برنامه ها درحوزه های مختلف درفضایی مناسب درحال پیگیری است.

وی فاجعه منا را ازمحورهای مهم مورد توجه دراین مذاکرات ذکر کرد و افزود: وزیر حج عربستان نیز با حساسیت روند کاردرکمیته تشکیل شده برای بررسی ابعاد مختلف این فاجعه را دنبال می کند و جمهوری اسلامی ایران هم نظرات خود درباره فاجعه منا را به طرف مقابل ارائه کرده است و کار با جدیت دنبال می شود.

سرپرست سازمان حج وزیارت ادامه داد: طرف سعودی برای صدور ویزا برای اعزام تیم های کارشناسی بخش های مختلف آمادگی دارد و درمذاکرات تصریح شد در صورتی که مشکلات اجرایی را درحج امسال شاهد نباشیم راه اندازی سفرعمره نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

درادامه این جلسه نحوه اطلاع رسانی ، میزان اسکان حجاج ایرانی درمدینه قبل و بعد با توجه به امکانات موجود دردو شهرمدینه و مکه، اسکان زائران درعرفات و منا ، نقل و انتقال حجاج توسط شرکت های هواپیمایی داخلی و سعودی و نحوه واگذاری فیش های حج وعمره اولویت دار بررسی شد و نماینده ولی فقیه لزوم افزایش اطلاع رسانی به مخاطبان حوزه حج در امورمختلف فرهنگی و اجرائی را یادآور شد.