۰ نفر

رکوردشکنی تازه پیرترین فضانورد زن +تصاویر

۱۱ فروردین ۱۳۹۶، ۲۱:۳۸
کد خبر: 185064
 رکوردشکنی تازه پیرترین فضانورد زن +تصاویر

یک فضانورد زن آمریکایی که هم اکنون در ایستگاه فضایی بین المللی قرار دارد رکورد تازه ای در زمینه پیاده روی فضایی به ثبت رساند.

به گزارش «یو اس ای تودی» پگی ویتسون به عنوان یکی از خبرسازترین فضانوردان جهان همچنان به رکوردشکنی هایش ادامه می دهد. این فضانورد زن ساعاتی پیش و به رغم مشکل کوچکی که ناشی از زباله فضایی سرگردان بود توانست رکورد تازه ای در زمینه پیاده روی فضایی به نام خود ثبت کند.

مسن ترین فضانورد زن

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، او که اهل آیوای آمریکاست در سومین مأموریتش در ایستگاه فضایی بین المللی، هشتمین پیاده روی فضایی خود را نیز با موفقیت انجام داد. او حالا با بیش از 50 ساعت پیاده روی فضایی به عنوان یک رکورددار با توجه به سن و سالش شناخته می شود.

مسن ترین فضانورد زن

مشکل کوچکی که در حین این پیاده روی فضایی روی داد مربوط به جدا شدن بخش کوچکی از یکی از سپرهای محافظتی بدنه خارجی ایستگاه فضایی بین المللی بوده که به گفته ناسا جای هیچ گونه نگرانی نیست زیرا با ورود به اتمسفر زمین نابود خواهد شد.

پگی ویتسون که اکنون 57 ساله است در سال 2002 به مدت 6 ماه در ایستگاه فضایی بین المللی اقامت داشت. او بار دیگر و در قامت فرمانده این ایستگاه مداری به مدت 6 ماه مشغول به کار شد و حالا در سومین سفرش به مدار زمین، در ماه نوامبر به مأموریت جدید ناسا در ایستگاه فضایی بین المللی ملحق شده است.

مسن ترین فضانورد زن

پیاده روی فضایی اخیر این فضانورد زن، یکصد و نود و نهمین پیاده روی فضایی صورت گرفته با هدف تعمیر و نگهداری از ایستگاه فضایی بین المللی از زمان آغاز به کار آن در سال 1998 محسوب می شود.