۰ نفر

پیش‌بینی برف و باران در تهران و ۱۲ استان‌

۲۲ اسفند ۱۳۹۵، ۱۷:۲۱
کد خبر: 182130
پیش‌بینی برف و باران در تهران و ۱۲ استان‌

مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه فردا (دوشنبه 23 اسفند) موج بارشی نوار غربی کشور را تحت تاثیر قرار می دهد، گفت: شدت بارش در روز دوشنبه در استان های لرستان، کرمانشاه، کردستان، شمال ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی و همدان پیش بینی می شود.

احد وظیفه در مورد پیش بینی وضعیت جوی کشور طی روزهای آینده گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی و خروجی مدل ها، به سبب استقرار سامانه ای بر روی مدیترانه و ارسال امواج ناشی از آن به سمت کشور، طی چند روز آینده به تناوب کشور تحت تاثیر این سامانه قرار خواهد گرفت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی اظهار کرد: امروز (یکشنبه 22 اسفند)، شاهد بارش پراکنده در برخی نقاط شمال شرق کشور خواهیم بود، روز دوشنبه 23 اسفند، مجددا موج بارشی دیگری نیمه غربی، به تدریج نواحی مرکزی و دامنه های جنوبی البرز و سپس سواحل غربی و مرکزی خزر را تحت تاثیر قرار خواهد داد و سبب رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ و در مناطق مرتفع و گردنه های کوهستانی بارش برف در برخی از این مناطق خواهد شد.

مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: شدت بارش در روز دوشنبه در استان های لرستان، کرمانشاه، کردستان، شمال ایلام ، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد ، مرکزی و همدان پیش بینی می شود، در این روز بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف در کردستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، غرب و جنوب آذربایجان غربی؛ بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد و آبگرفتگی معابر در کرمانشاه، شمال و شرق خوزستان، مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد و شمال ایلام پیش بینی می شود.

وظیفه با اشاره به اینکه روز سه شنبه 24 اسفند، بارش برف و باران در خراسان رضوی رخ خواهد داد، گفت: بارش برف در مناطق کوهستانی یاد شده موجب لغزندگی جاده ها خواهد شد. از این رو توصیه می شود جهت جلوگیری از اختلال در ترافیک جاده ای و خسارت های احتمالی، تمهیدات لازم بکار گرفته شود. همچنین روز سه شنبه از فعالیت سامانه بارشی در اغلب مناطق یاد شده کاسته شده و بارش به شمال شرق کشور کشیده خواهد شد.

وی عنوان کرد: وزش باد و گرد و خاک روز دوشنبه در مرزهای غربی و جنوب غربی کشور و در روز سه شنبه در جنوب شرق و برخی مناطق شرق کشور دور از انتظار نخواهد بود، از بعدازظهر یکشنبه تا ظهر دوشنبه وزش باد شدید در شمال شرق عربستان، جنوب عراق و کویت پیش بینی می شود که موجب خیزش گرد و خاک در منطقه و در استان خوزستان و بوشهرمی شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در پایان در مورد وضعیت جوی استان تهران طی روزهای آینده اظهار کرد: آسمان تهران در روز دوشنبه 23 اسفند، کمی ابری، در بعدازظهر ابری، اوایل شب بارش باران، گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 16 و 7 درجه سانتیگراد و در روز سه شنبه 23 اسفند، ابری، همراه با بارش باران، به تدریج کاهش ابر و وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 14 و 4 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.