۰ نفر

بارش‌های کشور همچنان کمتر از میانگین سال‌های اخیر

۳۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۷:۰۱
کد خبر: 177583
بارش‌های کشور همچنان کمتر از میانگین سال‌های اخیر

بر اساس آخرین آمار با ثبت ۴۹ میلی‌متر بارش در یک هفته گذشته، حجم بارش‌های کشور به ۱۳۷ میلی‌متر رسید.

ارتفاع ریزش‌های جوی از ابتدای مهرماه جاری تا امروز (شنبه) ۳۰ بهمن ماه، به ۱۳۷ میلی‌متر رسید و در اثر این بارش‌ها میزان بارش‌های امسال در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان نیز به ۲۲۸ میلی‌متر افزایش یافت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، کل بارش‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۳۰ بهمن ماه، ۱۳۷ میلی‌متر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته ۱۴۱ میلی‌متر، سه درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه متوسط ۴۸ ساله ۱۳۲ میلی‌متر، ‌چهار درصد کاهش داشته است.

بیشترین بارش‌ها در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان با ۲۲۸ میلی‌متر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۴۷ میلی‌متر، هشت درصد کاهش و در مقایسه با متوسط ۴۸ ساله یک درصد، افزایش داشته است.

همچنین بیشترین بارش‌های کشور در ایستگاه دینارسرا از استان مازندران با ۹۱۴ میلی‌متر و کمترین بارش‌ها در ایستگاه اردکان از استان یزد با ۷.۴ میلی‌متر ثبت شده است.

میزان بارش‌های کشور در طول هفته گذشته از تاریخ ۲۳ لغایت ۲۹ بهمن ماه از ۸۸ میلی‌متر با ۳۶ میلی‌متر افزایش به ۱۲۴ میلی‌متر رسیده است.

 با توجه به بارش‌های هفته گذشته، میزان بارش‌های استان‌های بوشهر از تاریخ ۲۳ تا ۲۹ بهمن ماه از ۲۸ به ۱۹۵، خوزستان از ۱۰۲ به ۱۳۱، چهار محال و بختیاری از ۳۴۷ به ۴۰۰، هرمزگان از ۹۰ به ۱۵۰، فارس از ۷۳ به ۲۵۰، کرمان از ۴۳ به ۹۰ و کهکیلویه و بویر احمد از ۲۳۲ به ۳۰۷ میلی‌متر افزایش یافته است.

بر همین اساس، بیشترین حجم افزایش بارش در طول یک هفته گذشته مربوط به استان فارس با ۱۷۷ میلی‌متر و کمترین حجم بارش‌ها مربوط به استان خوزستان با ۲۹ میلی‌متر بوده است.

حجم بارش‌های کشور از اول مهر تا پایان ۳۰ بهمن معادل ۲۲۵.۷۸ میلیارد مترمکعب است.