۰ نفر

انتقاد شمخانی از فعالیت آزادانه گروهک منافقین در فرانسه

۱۲ بهمن ۱۳۹۵، ۱۹:۱۰
کد خبر: 174042
انتقاد شمخانی از فعالیت آزادانه گروهک منافقین در فرانسه

دبیر شواری عالی امنیت ملی با انتقاد از فعالیت آزادانه گروهک تروریستی منافقین در کشور فرانسه، گفت: هر نوع حمایت از این گروهک تروریستی موجب انتقال پیامهای غیر دوستانه به جمهوری اسلامی می شود.

ژان مارک اِرو، وزیر امور خارجه فرانسه بعد از ظهر امروز با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، شمخانی در این دیدار با استقبال از گسترش روابط سیاسی و اقتصادی بین دو کشوردر فضای پسا برجام بر ضرورت تسریع در رفع موانع باقیمانده به ویژه در بخش مبادلات بانکی تأکید کرد و اظهار داشت: تداوم برجام در گرو پایبندی طرفین براجرای تعهدات بوده و فاصله گرفتن از این روند با هر بهانه ورویکردی، موجب شکل گیری واکنش متقابل خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامهای تروریستی انجام شده در فرانسه که کشته شدن شهروندان بیگناه این کشور را بدنبال داشت، ضرورت برخورد همه جانبه با مقوله تروریسم را یاد آور شد  و افزود: اتخاذ رویکردهای دوگانه در مقابله با تروریسم و تفکیک تروریسم به خوب و بد، فرجامی جز گسترش موج خشونت و جنایت بدنبال ندارد

 شمخانی یاد آور شد: لازم است با تلاش مشترک و واقعی جامعه بین الملل در خصوص قطع منابع مالی، انسانی، رسانه ای و تسلیحاتی گروه های تروریستی در سراسر جهان گامهای عملی برداشته شود.

وی با انتقاد از فعالیت آزادانه گروهک تروریستی منافقین در کشور فرانسه ضمن یادآوری جنایتهای کم سابقه آنان در به شهادت رساندن مسولین عالی رتبه و شهروندان عادی جمهوری اسلامی افزود: رفتارهای جنایتکارانه منافقین و همکاری مستقیم آنان با صدام حسین در جریان جنگ تحمیلی هرگز از حافظه ملت ایران پاک نشده و هر نوع حمایت از این گروهک تروریستی موجب انتقال پیامهای غیر دوستانه به جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تشریح چارچوبهای همکاری ایران، روسیه و ترکیه برای طراحی و اجرای ابتکارات سیاسی در بحران سوریه که موجب استقرارموفق ترین آتش بس طی ۶ سال گذشته و گفتگوی مستقیم دولت و مسلحین شد، اظهار داشت: راه حل سیاسی و گفتگو باید به عنوان راهکار غیر قابل اجتناب حل مجموعه بحران های منطقه ای مورد توجه قرار گرفته و جایگزین نظامی گری وبهره گیری ابزاری از تروریسم برای اعمال اراده های سیاسی شود.

شمخانی دستآوردهای سیاسی اخیر در سوریه  را حاصل استقرار و فعالیت دولت قانونی در این کشور عنوان کرد و افزود: اگر برخی طرف ها کما کان به دنبال کنار گذاشتن رییس جمهور قانونی سوریه وشکل گیری خلاء قدرت در این کشور باشند و یا با طرح موضوعاتی چون ایجاد مناطق امن و یا حائل در مسیر تجزیه این کشور گام بردارند، عملاً به تقویت تروریسم و استمرار بحران در منطقه کمک کرده اند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با قابل تقدیر خواندن اقدام دولت فرانسه در برگزاری کنفرانس پاریس که درمخالفت با شهرک سازی رژیم صهیونیستی و پایان دادن به محاصره غزه انجام شد اظهار داشت: محدود سازی و مقابله با اشغالگری و جنایتهای رژیم صهیونیستی نیازمند وارد کردن فشار بین المللی است و اروپا باید با ارایه پیام های روشن و محکم به وظیفه خود در این خصوص عمل کند.

شمخانی افزود: تجربیات دهه های اخیراین پیام را به جامعه جهانی منتقل کرده که تنها مسیر بازگشت آرامش به سرزمینهای اشغالی اعطای حقوق واقعی مردم فلسطین است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اظهار نگرانی از تشدید اقدامات نظامی و کشتار مردم بیگناه یمن از سوی ارتش عربستان سعودی، ضمن انتقاد شدید از بی تحرکی و سکوت کشورهای اروپایی و اعضای دایمی شورای امنیت سازمان ملل متحد در قبال این جنایتها افزود: برخی کشورهای اروپایی با تداوم فروش سلاح به عربستان سعودی و بی تفاوتی در قبال کشتار مردم بیگناه و تخریب زیر ساختهای یمن، عملا شریک جنایات کم سابقه سعودی دراین کشور فقیر شده وخود را دربرابراستیضاح افکارعمومی جهانی قرار داده اند.

ژان مارک اِرو وزیر امور خارجه فرانسه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی در خصوص سفر به جمهوری اسلامی ایران و دیدار و گفتگو با مقامات عالی کشورمان اظهار داشت: در فضای پسا برجام چشم انداز روابط سیاسی و اقتصادی میان ایران و فرانسه بسیار روشن است.

وزیر امور خارجه فرانسه با اشاره به رفت و آمدهای مستمرو متقابل مسولین و فعالان اقتصادی ایران و فرانسه طی یک سال گذشته روند بازسازی زیر ساختهای توسعه مناسبات اقتصادی میان دو کشور را بسیار مناسب عنوان کرد و افزود: تحویل گیری اولین هواپیمای ایرباس سفارش داده شده از سوی ایران نشانه روشنی ازهموار شدن مسیر همکاریهای اقتصادی میان دو کشور است.

وی با قدردانی ازبرخورد فعال جمهوری اسلامی ایران با توافق نامه برجام و اجرای به موقع تعهدات گفت: مسیر پیش رو به طور قطع تامین کننده منافع دو کشور در حوزه های مختلف سیاسی و اقتصادی است.