۰ نفر

توقیف ۲۰۰ میلیارد از اموال قورباغه مکران

۱۴ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۲۹
کد خبر: 168430
توقیف ۲۰۰ میلیارد از اموال قورباغه مکران

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر جزئیات جدیدی از فعالیت "نصیر بامری"(قوباغه مکران) قاچاقچی بین المللی مواد مخدر را تشریح کرد.

سردار مسعود زاهدیان روز سه شنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه دستگیری قاچاقچیان در سال جاری دو درصد افزایش یافته است،گفت: یکی از قاچاقچیان بین المللی که امسال از سوی پلیس دستگیر شد "نصیر بامری"(قورباغه مکران) بود. این قاچاقچی که 15 سال در حوزه قاچاق مواد مخدر فعال بود،در 4 سال گذشته فعالیتش را گسترش داده و مواد مخدر را از خارج مرزها به داخل کشور وارد می کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، وی ادامه داد: این فرد در کشورهای آفریقایی و حوزه خلیج فارس فعال بود و به این مناطق مواد مخدر قاچاق می کرد.

به گفته رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر از این فرد 200 میلیارد تومان اموال کشف و توقیف شد. همچنین در بررسی های پلیس مشخص شد متهم 50 ساله 11 شبکه بین المللی ترانزیت مواد مخدر را هدایت می کرده است.

زاهدیان افزود: 15 عضو اصلی این باند که همدست "نصیر" بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اعلام کشف 510 تن مواد مخدر تا امروز، گفت: در 9 ماهه امسال 482 تن مواد مخدر کشف شده است. به طور میانگین ماموران پلیس در کشور روزانه 2 دوتن مواد مخدر کشف کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه 75 درصد مواد مخدر در شرق کشور کشف می شود، افزود: بیشترین کشفیات متعلق به استان های سیستان و بلوچستان، کرمان،هرمزگان و یزد است.

زاهدیان از انهدام 1825 باند توزیع مواد مخدر خبر داد و افزود: امسال ماموران 108 هزار معتاد متجاهر را دستگیر کردند.