۰ نفر

کشف اجساد شکنجه شده در گورهای جمعی حلب+عکس

۷ دی ۱۳۹۵، ۱:۵۵
کد خبر: 166934
کشف اجساد شکنجه شده در گورهای جمعی حلب+عکس

وزارت دفاع روسیه از یافتن گورهای جمعی در مناطق شرق حلب خبر داد که بر اجساد داخل آنها آثاری از شکنجه وجود دارد.

سرلشکر ایگور کوناشینکوف، سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «گور جمعی ده ها تن از مردم سوریه پیدا شده که در معرض شکنجه و کشتارهای گسترده و وحشیانه قرار گرفته اند. برخی اجساد هم ناقص است و اغلب از ناحیۀ سر مورد شلیک گلوله قرار گرفته اند».

اجساد درحلب

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از العالم، 7 انبار بزرگ مهمات که برای مسلح کردن چندین گردان پیاده کافی است در مناطق آزاد شده در شرق حلب یافت شده است.

گفتنی است گروه های تروریستی که تلاش می شود به عنوان مخالفان معتدل معرفی شوند، خیابان های شرق حلب، ورودی های منازل، فضاهای بازی بچه ها، خودروها و موتور سیلکت ها را برای کشتن تعداد بیشتری از افراد بیگناه، بمب گذاری کرده اند.

پیش تر، تیم های تخصصی،21 جسد متعلق به شهروندانی که قبل از خروج از شرق حلب توسط گروه های تروریستی اعدام شده اند، پیدا کردند.

دکتر زاهر حجو، رئیس پزشکی قانونی حلب از تحویل 21 جسد به این اداره متعلق به شهدای شهروند از جمله 5 کودک و 4 زن که قبل از خروج از شهر در مناطق شرقی حلب به قتل رسیده اند خبر داد.

حجو خاطرنشان کرد اجساد این شهدا در زندان های متعلق به گروه های تروریستی در دو منطقۀ السکری و الکلاسه کشف شد و آثار باقی مانده روی اجساد نشانگر آن است که از فاصلۀ بسیار نزدیک به آنها شلیک شده و اعدام شده اند.

روز بیستم ماه جاری، دهها شخص که در مناطق شرقی حلب ربوده شده بودند کمی قبل از برقراری امنیت در این منطقه از زندان های گروه های تروریستی گریختند و خود را به مواضع ارتش سوریه در منطقۀ جسرالحج رساندند. آنها چنین روایت کردند که جبهه النصره تعدادی از مردم را اعدام کرد و تعدادی دیگر را به حومه برد و انبارها و خودروهای حامل غذا را در دال مناطق شرقی حلب آتش زد.