۰ نفر

ولایتی: تروریست‌ها از سوریه خارج شوند

۳۰ آذر ۱۳۹۵، ۲۱:۴۲
کد خبر: 165618
ولایتی: تروریست‌ها از سوریه خارج شوند

نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه می تواند به صلح و همزیستی در منطقه منجر شود.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه می تواند به صلح و همزیستی در منطقه منجر شود تا مردم سوریه به حق خود برسند گفت: برای اولین بار است که نشستی در این سطح میان وزرای خارجه و دفاع سه کشور برگزار می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علی اکبر ولایتی شامگاه سه شنبه در پایان دیدار خود با صفت سوفتیچ رئیس مجلس نمایندگان اقوام بوسنی و هرزگوین این مطلب را در جمع خبرنگاران بیان کرد.

وی اظهار امیدواری کرد با برگزاری این نشست تمامیت ارضی سوریه حفظ و حاکمیت دولت قانونی این کشور تثبیت شود، مردم نیز از این جنگ خانمان سوز رهایی یابند، تروریست ها از سوریه خارج شوند و دست بیگانگان از کشور مهم سوریه قطع شود. 

ولایتی گفت: در گذشته، ایران و روسیه در یک سو بودند و ترکیه در سوی دیگر اما امروز این کشورها با جلسات مشترک مقدمه را برای دستیابی به نتیجه خوب که همان رهایی دولت و ملت سوریه از دست بیگانگان است را به وجود آوردند که این تحولی بزرگ محسوب می شود. 

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص ترور سفیر روسیه در ترکیه گفت: حتی دولت ترکیه نیز مخالف این کار است و این اتفاق از سوی هر کسی باشد محکوم است چرا که این گونه اقدامات وحشیانه فقط برای از بین بردن صلح در منطقه است؛‌ سفیر روسیه در حال انجام ماموریت دیپلماتیک خود بود و فردی بی گناه بود که توسط یک فرد تروریست کشته شد. 

ولایتی گفت: امیدوارم هر چه زودتر آرامش به منطقه بویژه در ترکیه بازگردد و این گونه اقدامات نباید تاثیری بر روابط ترکیه و روسیه داشته باشد.