۰ نفر

وزرای خارجه ایران و روسیه دیدار کردند

ظریف: ایران برای مبارزه با تروریست‌ها در کنار روسیه قرار دارد

۳۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۶:۱۷
کد خبر: 165547
ظریف: ایران برای مبارزه با تروریست‌ها در کنار روسیه قرار دارد

وزیر امورخارجه کشورمان با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه ملاقات کرد.

در ابتدای این ملاقات سرگئی لاوروف از ابراز همدردی جمهوری اسلامی ایران با روسیه در خصوص ترور سفیر این کشور در ترکیه تشکر و قدردانی کرد و گفت: این حادثه باعث تشدید مبارزه با تروریست‌ها خواهد شد و آنها به اهداف خود دست نخواهند یافت. غیر قابل قبول خواهد بود که تروریست‌ها بخواهند با این اقدامات ما را مجبور نمایند که دست از حمایت دولت قانونی سوریه بر داریم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، این دیپلمات ارشد روس تاکید کرد: در مذاکرات دو جانبه و سه جانبه امروز گام های موثری برای عادی سازی شرایط در سوریه بر خواهیم داشت. در خصوص روابط دو جانبه تلاش خواهیم کرد توافقات و تفاهمات روسای جمهور دو کشور را اجرایی کنیم.

محمد جواد  ظریف وزیر امور خارجه کشورمان هم در این دیدار جنایت تروریستی که منجر به کشته شدن سفیر روسیه  شد را به دولت، ملت و خانواده ایشان تسلیت گفت و اظهار کرد: ما در روز گذشته شاهد سه صحنه فجیع بودیم که همه از یک گروه نشات گرفته بود. تروریست ها نه مکان و نه جغرافیا می شناسند و نیاز است که همه جهان با تروریست مبارزه کنند. دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با تروریست‌ ها در کنار دولت روسیه قرار دارند. ما هیچ توجیهی برای گروههای تروریستی و اقدامات تروریستی قائل نیستیم. همه کشورها باید به مانند ایران و روسیه به این نتیجه برسند که تروریست‌ها برای مقاصد کوتاه مدت نیز مناسب نیستند و دولتهای حامی تروریسم باید به ابعاد فاجعه‌آمیز خود در حمایت تروریست‌ها پی ببرند و این خطر را یکبار و برای همیشه متوجه شوند.

وی در ادامه افزود: ما و شرکای‌مان و روسیه در مبارزه با تروریسم پیشگام بوده‌ایم و خوشحالیم که این همکاری با موفقیت همراه بوده و مسیر را برای کمک های انساندوستانه به مردم سوریه هموار کرده است.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اجلاس سه جانبه ٥٣ روز قبل با روسیه و سوریه، جلسه سه جانبه امروز با ترکیه را برای اطمینان از پایان خونریزی ضروری خواند و افزود: در چند روز گذشته با همکاری روسیه و ترکیه به خروج شهروندان بیگناه و تخلیه گروه‌های مسلح از شرق حلب کمک کردیم. اکنون فرصت مناسبی برای اطمینان از پایان درگیرها و کمک رسانی به همه و شروع مذاکرات سیاسی است. ما معتقدیم موضوع سوریه راه حل نظامی ندارد.

ظریف با اشاره به مذاکرات سازنده روسای جمهور دو کشور، از گسترش و تعمیق روابط دوجانبه با هدایت روسای جمهور دو کشور ابراز رضایت کرد.